Helihike Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Helihike Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Helihike Fox Glacier

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

26 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Dag 19

Gisteren mijn verhaal af willen maken, maar werd er uit gegooid!
Vanmorgen met de helihike de fox glacier op geweest.
Eerst kregen we schoenen met goed profiel met extra dikke noorse sokken.
In ongeveer tien minuten vlogen we de fox glacier op natuurlijk een aantal keren over de glacier vliegen.
Het was super mooi!
Daar was het heel erg glad en kregen we ijzerbinders onder de schoenen en een stok met een pin. Nu gingen we ruim 2 en half uur lopen over de glacier en wat is dat geweldig mooi. Je moet de pinnen goed in het ijs steken om goed grip te krijgen. Vele kleuren te zien en mooie inhammen. Heel veel foto's genomen. Volgens de gegevens regend het hier 200 dagen per jaar en de laatste 5 dagen was het er heel mooi weer geweest. Zo gelukkig ook vandaag!
De gids liep ons voor en hakte een weg voor ons. Het was klimmen en dalen. Maar wat was het gaaf.
Terug met de helicopter was net als op de heen weg geweldig!
Aangekomen in Fox Glacier dorpje zijn we eerst met ons groepje wat gaan drinken en over onze nieuwe ervaringen gesproken.
In de middag zijn we met de bus naar Lake Matheson gereden en daar een wandeling gemaakt.
Het meer moet geweldig zijn wanneer het weer heel helder is.
Helaas was dat vanmiddag niet het geval het begon een beetje bewolkt te worden.
Vanavond met z'n allen uit wezen eten en natuurlijk kwamen de gesprekken weer over die geweldige Glacier! Buiten was het inmiddels aan het regenen.

• 26 Januari 2009 - 11:11

Elly:

Hallo Ingrid.
    Nu ben je intussen wel in een heel mooi gedeelte van het Zuider-eiland beland.
    Fox-glacier en Franz Josef glacier.Niet voor niets op de lijst van Wereld-erfgoed van Unesco geplaatst.Gaan jullie nog wandelen op de gletscher of doen jullie misschien wel een Helihike ?
    Lees dat jullie intussen ook de legendarische gastvrijheid van de mensen aan de Zuid-West kust hebben leren kennen.Dit is genieten.
    Soak it in.
    Groetjes,
    Elly

• 26 Januari 2009 - 12:45

Brenda:

Hoi Ingrid,

Volgens mij heb je weer een super leuke vakantie.
    Heel veel variatie, sneeuw,dolfijnen,geysers,vul kanen,(gelukkig slapende vulkanen)Geniet ervan en heel veel plezier

• 27 Januari 2009 - 20:08

Riet En Bert:

Hoi Ingrid,
    Het is zeker wel een héél mooi land waar je nu bent. Geniet er nog wat van. De tijd gaat snel.Groetjes van ons.

• 30 Januari 2009 - 20:49

Riet En Bert:

Hoi IngridNog een kleine week en dan ben je weer in Krabbendijke.Je hebt vast veel te vertellen en je zult ook wel een hoop foto's gemaakt hebben. Die zien we binnenkort wel een keer. Ook de groeten van ma, heb haar zeer kort geleden nog gesproken.
    Groetjes van ons
    Riet en Bert