Dagtocht Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Dagtocht Kaikoura - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Dagtocht Kaikoura

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

04 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Dag 28
Ja vandaag was het een te gekke dag!
Het was wel heel erg vroeg uit de veren maar ja je moet er wat voor over hebben.
Om 7.00 uur vertrokken we naar Kaikoura. Na een koffie stop, zijn we daar om 9.30 aangekomen.
Daar kregen we te horen dat de boten niet uitvaren, i.v.m het slechte weer wat ineens is komen opsteken. Hoge golven als gevolg!
Na veel gebel en overleg gaan we de walvissen spotten vanuit de lucht met de helicopter. Sommige gaan met een klein vliegtuigje.
Het was weer een geweldige helicopter toer.
Bij een baai zagen we honderden dolfijnen zwemmen en springen. Nog een eind varen, spotte we dan eindelijk die te gekke beesten. Eerts zagen we er een, later kwam er nog een bij. Toen de vlucht bijna ten einde was zagen we nog een derde. Zo groot als een grote bus.
Het was te mooi!
Na nog wat rond gelopen te hebben in Kaikoura reden we met de bus terug naar ons hotel.
Daar de tas nog even opnieuw ingepakt.
Vanavond het afscheids diner en morgen gaan we aan de lange reis naar huis beginnen.
Tot in Nederland allemaal!

Ingrid xxx