Franz Jozef Glacier - Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Franz Jozef Glacier - Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Franz Jozef Glacier - Fox Glacier

Door: webmaster

25 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Dag 18

Vanmorgen een wandeling gemaakt door Blackball. Naar de oude mijnen geweest. Nog veel spullen gezien die nog in tackt waren.
De gids had ook hele oude foto's bij zich om het verschil te zien tussen nu en het verleden er leuk om te zien dat sommige huizen nog in oude staat zijn.
Om 9.30 vertrekken we naar Franz Jozef Gletsjer. Aan de ene kant zie je het tropische regenwoud en aan de andere kant de besneeuwde toppen van de berg.Op dat moment sta je dan ook gewoon in je korte broek en hemdje, bijna onder aan de voet van de Glacier.
We overnachten in Fox Glacier in Lake Matheson motel!
Ik slaap in een huisje samen met nog drie dames. Erg gezellig. Vanavond koken we ook zelf.