Aankomst Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Aankomst Beijing! - Reisverslag uit Peking, China van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Aankomst Beijing!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

03 Mei 2013 | China, Peking

Nihao (hallo) Nederland!
Mijn eerste reisverslag uit Beijing (Peking)
Er zullen wel heel wat fouten in staan, maar tot nu toe hebben we een onwijs druk programma gehad!
Als ik weer thuis ben ga ik alles herzien en eventueel aanvullen!
Ik hoop dat. Het lukt om foto's te plaatsen, het internet is erg traag!

Weer veel leesplezier!

Dag 1 Vervolg reisverslag dinsdag 30 april.

Rond 13.00 kwam Jan ons ophalen! Ondanks het grote koninginnen/ koningsfeest van de dag, was het toch rustig op de weg! We kwamen om 13.15 aan bij vertrekhal nummer 1. Na een snelle zelf incheck via de blauwe paaltjes, konden we ook via onze instapkaarten de reistassen zelf labelen voor China - Beijing! Via een Luik ging dit, de loopband op!
Na de douane begaven we ons naar de vele winkeltjes. Maar we kochten niet veel! Het was nog lang wachten op Schiphol! Twee gezellige KLM medewerkers waren gezellig foto's aan het maken van de vakantie gangers daar. Natuurlijk moesten wij geheel in het oranje er ook op, met pruiken, kroontjes en vlaggetjes in de hand. De foto werd direct naar mij toe gemaild. Lachen joh.. De Facebook lezers kunnen er over mee praten. Hahaha.
Inmiddels zagen we ook dat de gate waar we eigenlijk naar toe moesten was veranderd. Na de body scan en controle van tassen, konden we redelijk op tijd het vliegtuig instappen! We zaten ook vrijwel voor in het vliegtuig en zonder dat we er een meerprijs voor betaald hadden, zaten we op Economy comfort! Normaal ben je daar € 120 of meer voor kwijt...! Heerlijk die extra beenruimte en stoelen die verder achteruit kunnen. Ons hoor je dan ook helemaal niet klagen...!
Ondertussen hebben we al een aantal mensen ontmoet, die ook met de Jong Intra meegaan, sommige gaan zelfs korter! We zullen toch niet met z'n allen reizen??
Met een kleine vertraging van een half uur was het om 18.10 opstijgen richting Beijing.
Wat nu ook blijkt is dat we helemaal niet zo lang hoeven te vliegen, wat een meevaller is dat! in totaal maar 8 1/2 uur.
De bediening en service bij de KLM was weer fantastisch. Er was weer volop keuze uit de nieuwste en oude films, muziek games etc. Zo hoef je je niet te vervelen!
Ter ere van de troonswisseling, kregen we een koninklijke cake aan boord!

Dag 2 Woensdag 1 mei

Van slapen is bijna niets gekomen af en toe was ik even weg! Pfff kan ik nog beter nachtdiensten draaien, dan ben ik tenminste goed wakker, nu ben ik gebroken.
Rond de Nederlandse klok kwamen we om 2.35 aan in Beijing, maar hier is de lokale tijd dan 8.35. Dus hebben we weer een hele dag voor de boeg!
Nadat we de douane waren gepasseerd en de reistassen weer in ons bezit hadden. Zagen we al snel een mevrouw staan met het logo en naam van de Jong Intra. Dit bleek een gids te zijn, iets verder stond de reisleider. Die zich voorstelde met Marcel. Het blijkt inderdaad dat alle groepen naar China zijn samengevoegd, dus zijn we nu met 35 man sterk.
Na twaalf dagen zal er een groep van 12 man huiswaarts keren en na 21 dagen 15 man. Met een klein groepje van 8 man blijven wij dan achter, om nog meer te zien van het land!
Na wat problemen, omdat er vier man niet aanwezig waren. Zijn we met de bus richting het hotel gereden, om daar nog wat mensen op te pikken. Zij en de mensen die we misten op het vliegveld bleken al een paar dagen in China te zijn!
Bij het hotel was het snel toiletteren om weer verder te gaan met ons programma van deze dag! Dit is zo gepland, omdat we pas na 14.30 onze kamer op kunnen!
Het is momenteel goed weer in China! Hebben we weer geluk want de weken hiervoor was het erg koud!
Natuurlijk kregen we al genoeg info in bus van Marcel en gids Mw. Tang
Als bus chauffeur in Beijing hebben we mr. Wang.
We vervolgden onze weg naar het schitterend Tiantan park de Tempel van de Hemel. In deze tempel kwamen de keizers bijeen om te bidden en te danken voor de oogst. De gebouwen staan in symmetrie voor een betere Jing en Yang, meer balans te zijn met je lichaam en geest. De keizerlijke hemelgewelf met de blauwe daken is momenteel het symbool voor Beijing! Wat een kleurrijk gebeuren!
In het park is er een hoop bedrijvigheid te vinden, de lokale bevolking dansen daar, doen aan tai chi en sporten er. Natuurlijk samen zijn met familie is daar heel fijn!
Na dit hebben bekeken was het tijd voor een overheerlijke lunch. Allerlei gerechten kwamen op een draai schijf te staan. Natuurlijk typische Chinese gerechten, maar o zo lekker! Kan ik jullie vertellen! En het eten met stokjes ben ik nog niet verleerd!
Inmiddels was het toch tijd om richting het hotel te gaan. Het plaza hotel! Ziet er goed uit... Al snel kregen we onze kamers toegewezen. Een heerlijke grote kamer, maar op de 16 de etage. De grote bagage werd boven gebracht!
Even relaxen was er niet bij! In de buurt van het hotel zou je meer geld kunnen pinnen dan op het vliegveld. Ook nog een aantal liters water kopen voor morgen bij de dichtstbijzijnde supermarkt! Terug in het hotel was het nu wel tijd voor een heerlijke verfrissende douche en schone kleding.
Ook even de tassen herzien voor morgen!
Vanavond was het nog even gezamenlijk dineren en toch maar vroeg onder de wol!

Dag 3 Donderdag 2 mei

Om 6.00 kregen we de wake-up call via de receptie!
Na toch wat uitgerust te zijn, kwamen we fris aan het ontbijt!
Om 19.30 vertrokken we al weer richting het grootste plein van de wereld: het Tian'anmen plein. Rondom het plein lag het parlementsgebouw, het historische museum en de verboden stad.
Nadat de groepsfoto was gemaakt, konden we heel even het plein gaan verkennen! Maar met de gehele groep van 35 man + gids en reisleider zijn we de verboden stad ingelopen. Wat een kleuren zie je daar en wat schitterend is het. Jammer dat sommige gebouwen waren bedekt met netten en in de steigers stonden. Met de hand waren ze het gebouw aan het opknappen en bewerkelijk en kleurrijk aan het schilderen.
Na een hele poos rondgelopen te hebben, verlieten we de verboden stad. Natuurlijk weer veel te veel foto's gemaakt!
Ondertussen was het weer tijd voor een overheerlijke lunch, geserveerd door bedienden in klederdracht en speciale klompen!
Na de lunch staat het fraaie zomerpaleis op het programma met daarnaast de prachtige tuinen en gelegen aan het Kunming Meer. Heerlijke tocht, maar veel te kort was het.
Ik wil jullie niet jaloers maken maar het is hier weer goed vertoeven in een heerlijk klimaat van 26 graden.
We vervolgde ons weg en bezochten een thee shop. Daar kregen we uitleg over thee soorten en hoe ze de losse thee zetten. Natuurlijk was het ook vele soorten proeven en evt kopen!
Met de fietstaxi reden we door de volksbuurt " Hutson" daar bezochten we een heel oud huis uit de tijd van Qing dynastie periode. De inwoonster vertelde. Dat ze daar met vele familie leden wonen in aparte gedeeltes.
Met de fietstaxi vervolgde we onze weg om bij een Chinese familie thuis te eten. Het huis was klein, maar het eten was er geweldig lekker?
Na het eten vertrokken we weer met de fietstaxi en later moesten we nog een eindje lopen. Lopend door de straten waar het uitgaand leven in volle gang was!
Rond 21.30 kwamen moe bij het hotel aan. Daar was het douchen, wat schrijven tot mijn ogen er bij neer vielen!

Dag 4 vrijdag 3 mei

Na een redelijke nacht was het ook vandaag weer om 6.00 opstaan! Wat een vakantie...!
Na het ontbijt vertrokken we weer om 7.30. Vandaag staat de grote muur op het programma. Een van de zeven wereld wonderen!
Het is ruim twee uur rijden. Het landschap veranderde al snel in heuvelachtig en groen.
We rijden naar Mutianyu, een stil natuurgebied, wat een prachtig en minder toeristisch gedeelte van de grote muur is.
Bij de Chinese muur aangekomen. Moesten we eerst een stuk stijl naar boven lopen tot aan de kabelbaan. Deze bracht ons naar boven tot aan de muur.
Gelukkig is het weer goed en is het helder. We hadden twee uur de tijd om hier rond te lopen Met z'n tweeën liepen we over de muur die heeeeeeel erg lang is. In totaal denkt men 8000 km. Waar wij er maar ongeveer 3 van gelopen hebben. Maar het ging behoorlijk stijl naar boven en dan weer naar beneden. Imposante trappen leiden naar wacht- en uitkijktorens! Wat een geweldig panorama uitzicht over de groene heuvels en bergen. Wat geweldig om hier te mogen zijn!
Met de kabelbaan zijn we weer terug naar beneden gegaan en daar bezochten we de vele stalletjes van kooplui. Die probeerden ons van alles aan te smeren!
Na de twee uur zijn we met de bus naar een restaurant gegaan voor de lunch, wat weer super lekker was! Daar aansluitend brachten we een bezoek aan een cloisonnewerkplaats een eeuwenoude ambacht. Van tin maken ze er de meest prachtige vazen, schalen etc. Beschilderd en vele malen gebakken tot het juiste product. Erg leuk om gezien te hebben! Natuurlijk was het allemaal weer te koop!
Nu was het tijd om weer richting het hotel te gaan, waar we rond 16.00 aankwamen.
Eindelijk even een momentje rust! Kan ik mooi het reisverslag bijwerken!

Vanavond gaan aan de Peking eend!
Hoe dat was, lezen jullie in mijn volgend verslag!
Morgen verlaten we Beijing weer.....

Liefs Ingrid xxx

• 03 Mei 2013 - 16:07

Rianne Reinhoudt:

Ha die Ingrid,

Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in die paar dagen!!

Ik kan me voorstellen dat het super was om op de chinese muur te lopen.
    Zo te lezen komen jullie niets te kort,.... lekker eten , goed weer, van alles te zien.
    Nou meiden veel plezier en kijk uit naar je volgend reisverslag.

Ingrid (alvast) gefeliciteerd met je verjaardag!!!

Groetjes Rianne

• 03 Mei 2013 - 21:56

Marjolein Weststrate:

heej ingrid en zus

wat geweldig dat.jullie al zoveel gezien hebben
    en van de cultuur geproefd hebben.
    leuk om jullie weer te volgen.
    zo hebben wij ook een beetje vacantie eeh
    ,en kijken we ook.in china super leuk meiden..
    eeh geniet maar veel hoor!

groetjes marjolein

• 04 Mei 2013 - 12:59

Mariska:

Tjee, wat hebben jullie alweer veel gedaan in die paar dagen. Gaaf hoor! Leuk om weer mee te lezen en foto's te kunnen kijken. Hopelijk heb je snel weer tijd en de mogelijkheid om weer wat te plaatsten. En dan vandaag ook nog jarig zijn... Zover van huis je verjaardag vieren is ook wel bijzonder. Zal vast een feestje zijn vandaag. Geniet er maar van hoor!

Groetjes Maris.

• 04 Mei 2013 - 14:31

Nicole Moesman:

Happy birthday to you!!!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag Ingrid!

Tjee wat hebben jullie al een hoop gezien en gedaan!
    Ik heb vandaag nogmaals de link doorgestuurd naar mijn zus zodat ze jou ook kan volgen en misschien wat ideetjes opdoen voor de reis die ze ooit hopen te gaan maken met de kids.

Have fun!!

Groetjes Nicole

• 04 Mei 2013 - 15:38

Helma:

Ha jarige Chinees (grapje)

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    'Kzal maar geen kaart sturen he?
    Dan maar zo!
    Ik lees dat je een enorm leuke vakantie hebt!
    Wat een activiteiten zeg!, en veel om te bekijken
    Echt iets voor jou
    Geniet van deze bijzondere dag!
    Hebben ze je al verrast?

• 04 Mei 2013 - 17:47

Mieke En Anne Boone:

hoi tante van harte gefeliecieteerd met je ver jaar dag hoe veel grade is het daar liefs mieke xxxxxxxxxxxxxxxx en de groetjes aan heny

• 04 Mei 2013 - 18:00

Anne:

hoi hoe gaat het. daar,met mij alles goed . gefeliciteerd met je verjaardag tante. wij heben mooi weer ge had. en ik ben natuurlijk naarde paarden geweest. en gereeden met vriendinetjes van scool. xxxvan anne

• 04 Mei 2013 - 18:18

Tante Irma:

Lieve Ingrid,

We hebben weer genoten van je verslag over de eerste dagen.
    We blijven je volgen.

Ingrid, van harte gefeliciteerd met je jaardag en dat je nog heel
    veel reizen mag maken.
    Heel veel reisgenot,

Tante Irma en Oom Ad

• 04 Mei 2013 - 20:02

Miranda Boone:

Hoi Ingrid.

Van harte gefeliciteerd namens mij en mama.
    Zo te lezen heb je een leuke reis.
    Groetjes van Rien en Miranda.

• 04 Mei 2013 - 22:44

Jeantine:

Hoi ingrid,
    Gefeliciteerd! Maak er maar een feestje van met wang en tang :-)
    Leuk om je te volgen, je hebt weeral een hoop gedaan!
    Nou ben benieuwd hoe de peking eend was, bleh lijkt me niets voor mij haha..

Geniet ervan! Groetjes jeantine.

• 05 Mei 2013 - 22:37

Joke:

gefeliciteerd ingrid,

wat een ervaringen in zo'n korte tijd, heerlijk meid!

heel veel plezier en geniet van het lekkere eten daar.

groetjes Joke schrijver

• 10 Mei 2013 - 22:03

Jolanda Boonman:

Ha vakantie ganger,

Wat leuk zeg om jou reisverhalen te lezen.
    Zo te lezen hebben jullie al heel veel gezien.
    P.s beter te laat dan nooit, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Heel veel plezier en vooral genieten!!!!

Groetjes van uit het kleine kikkerlandje ND/Zeeland.

jolanda.b.