Een week vol belevenissen - Reisverslag uit Perth, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Een week vol belevenissen - Reisverslag uit Perth, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Een week vol belevenissen

01 November 2015 | Australië, Perth

Hallo lieve mensen,
Al een lange tijd geen of een hele slechte internet verbinding gehad!
Ondertussen weer heel veel meegemaakt!
Veel leesplezier en bedankt voor de lieve reacties.

Vrijdag 23-10-2015

Heerlijk een rustdag vandaag!
Vanmorgen ons eerste wasje gedraaid in Aussie.
Ondertussen de foto's van afgelopen dagen op de iPad gezet en het m'n reisverslag geplaatst.
Toen ik zo aan tafel zat en naar buiten keek, dacht ik eerst een slang te zien, maar het bleek een soort hagedis te zijn... Genaamd de King's Skink. Geheel zwart van kleur... Een apart dier om te zien..

Vanmiddag de stad Albany gaan verkennen en daar de eerste souveniertjes gekocht.
Wij hebben rond deze tijd de pepernoten en chocoladeletters in de winkels liggen.
Maar hier zijn ze al druk bezig met aankleding (kerstbomen optuigen) en verkoop van de kerstspullen!
Het is vandaag rond de 22 graden. Veel Australiërs vinden dit erg koud!
Eind van de middag nog boodschappen gedaan voor het avondeten. Het wordt een makkelijke pot macaroni en daar kunnen we wel twee dagen van eten.
Er zijn maar twee fornuizen in deze hostel, dus het is dringen voor een plaatsje...
Het was wel gezellig zo achter het fornuis! Je hebt snel contact met anderen..
Ook aan tafel hadden we gezelschap met ons nieuwe vriendinnetje/ kamergenote uit Hong Kong, Yen. Er kwam ook nog een jongen uit Frankrijk er bij zitten..
Van een jong vrouwtje mocht ik een Koreaans gerecht met beef proeven, dit was erg lekker...
Iedereen is vriendelijk en gemoedelijk naar elkaar toe!
Zij krijgen werken in de hostel, daarvoor krijgen ze gratis onderdak en verdienen zo wat geld om verder te reizen.
Het was een rustig dagje!

Zaterdag 24-10-2015

Vanmorgen rustig opgestaan en ons gratis ontbijt genuttigd in de hostel...
Daarna nog even het stadje onveilig gemaakt en weer een aantal souveniertjes rijker!
Na de middag zijn we samen met Yen naar Discovery Bay. begint het zachtjes te regenen!
Het is niet ver van de stad vandaan! We belanden eerst aan Frenchman Bay
Prachtig uitzicht over de Bay, maar we zijn er niet lang geweest, want het begint steeds harder te regenen.
We vervolgde ons weg naar Discovery Bay. Wat hadden we een geluk... Wel een grijze lucht maar het is tenminste droog.
Ook hier weer een prachtig uitzicht over de Bay en rotspartijen. Dichtbij zit er ook nog een wildlife park. Een prachtige omgeving...
Langzaam zijn we terug gereden naar de stad... Maar bij de Albany Wind Farm moesten we toch nog een kijkje nemen..
Yen genoot van ons gezelschap en het uitje..!
Er stonden wel twintig wind molens om energie mee op te wekken. Tevens hadden we een prachtig uitzicht over de zee... Natuurlijk weer leuke foto's gemaakt.
Waar de wind molens stonden, was een trail om te belopen..
Gelukkig was het nog steeds droog, dus liepen we een stukje van de trail tussen vele mooie struiken, bomen en bloemen..
Terug in Albany heerlijk aan het relaxen geweest. Het was een super gezellig middag met onze nieuwe vriendin Yen.
Morgen gaan we weer on the road!

Zondag 25-10-2015

Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg...
We gaan naar Esperance. Dit ligt ongeveer 390 km van Albany vandaan.
Het is rustig onderweg, maar het is erg bewolkt en zo nu en dan valt er een buitje.
Na wat stops komen we rond 15.00 aan in Esperace. Het info is dicht maar gelukkig hebben we een kaartje van de YHA hostel waar we willen slapen.
We moesten even vragen hoe we moeten rijden.
Aangekomen daar hebben we even een relax moment.
Vanavond een keer niet koken maar een even een ongezonde lekkere hap bij de Mac!
We blijven hier de komende twee nachten slapen.
Morgen gaan we de boel verkennen en naar Lucky Bay.

Maandag 26-10-2015

De morgen begint al met veel regen en het is erg koud.
Na een langzame start zijn we eerst naar de info gereden, om te vragen wat er allemaal hier te doen is...
Na nog wat boodschappen gehaald te hebben voor het avondeten, maken we ons brood klaar en zijn we onderweg naar Lucky Bay...
Het is nog even een stukje rijden, voor we bij Cape Le Grand Nationaal park aankomen.
Voor het park moesten we betalen, maar omdat het niet bemand was, moesten we het geld samen met een briefje met allerlei gegevens in een envelop doen en in een brievenbus stoppen.
Een briefje met gegevens plaatste we voor bij het raam.
Nu konden zonder problemen het park oprijden!
Aangekomen bij Lucky Bay, viel het erg op dat het zand heel erg wit is en fijn van structuur.
We zijn speciaal naar Lucky Bay gegaan, omdat hier gewoon de Kangaroos op het strand komen... In de verte zagen we er een paar, dus liepen we er heen door de stevige wind en de kou.
We konden weer heel dichtbij de Kangaroos komen.
Toen ik foto's ging maken zag ik dat er een jong (een jonge Kangaroo noemen ze Joey) in de buidel van de moeder zat. Het hoofd stak er mooi bovenuit..
Het was voor de eerste keer dat we zo een jong zagen zitten bij de moeder.. De andere Kangaroo leek ons ook niet zo oud. Misschien was het familie??
Wat was het prachtig om dit te mogen zien!
Bij het camp gedeelte zijn we aan een tafel gaan picknicken. We hadden een prachtig uitzicht over het water.
We vervolgde ons weg door het park naar Thistle Cove. Ook van hier af een prachtig uitzicht, maar helaas is het nog steeds een grijzige dag.
Als laatste zijn we naar Cape Le Grand. Hier zijn we maar heel even geweest, want het was koud en het begon weer te regenen. Brrrr het is hier gewoon koud!
Na een behoorlijke rit kwamen we aan bij de Mac café, hier hebben ze één van de lekkerste bakken koffie van Aussie... Een stuk bananenbrood mocht nu niet ontbreken...!
Nadat we nog wat winkeltjes hadden bekeken en de auto weer volgegooid hadden met brandstof, reden we terug naar de YHA hostel.
Daar heelijk gerelaxt, foto's bekeken en onder het genot van een glaasje wijn nog even de route voor morgen doorgenomen...
Vanavond weer ons eigen prakkie klaargemaakt!
Morgen is er weer een reis dag!

Dinsdag 27-10-2015

Het was weer een flinke reisdag
We vertrokken met een grijze lucht met een graad of 15... en af en toe een buitje, maar hoe verder we de binnenland in trokken... Hoe meer de zon zich liet zien en de temperatuur zagen we uiteindelijk oplopen tot wel 32 graden...
Onderweg zagen we heel veel natuurschoon, emoes en een soort van marter stak de weg over...
De laatste dagen zien we ook steeds meer de road trains passeren. Dit zijn hele lange vrachtwagens met twee of drie hele grote opleggers er achter. Vandaag zagen we er zelfs één met vier opleggers. Geweldig om te zien, maar o zo knap om zo'n bakbeest te besturen...
Eindelijk kwamen we aan in het stadje van de goudmijnen, Kalgoorlie!
De info verwees ons naar de hostel... Daar alles uitgepakt en om boodschappen gegaan. We doen een makkelijke maar lekkere maaltijd vanavond...
Daarna reden we naar het meest belangrijk punt 'de super pit' hier zijn de goud zoekers druk bezig aan het delven.....
Indrukwekkend om te zien hoe groot zo'n gebied is, waar ze naar goud zoeken. Jaarlijks vinden ze 241.000 kilo aan goud in de goudmijnen.
Daarna zijn we naar het stadje Boulder geweest.
Het is een stadje met zeer oude gebouwen, een typisch mijnwerkers stadje... Je zag er ook aboriginals lopen. De meeste ervan waren stom dronken.
Terug in de hostel hadden we een relax momentje, onder het genot van een glas wijn en een versnapering...
Onze makkelijke maaltijd was zo klaar..
Op de kamer hebben we kennis gemaakt met een Frans grietje, die hier tour op de fiets... Pfffff ik moet er niet aan denken. Ze verblijft een paar weken op de zelfde plaats, verdient nog wat geld en dan gaat ze weer verder....
Op dit moment regenend het pijpenstelen en zo af en toe komt er nog een donderen bliksem erbij... Hopelijk is morgen alles anders...
Vandaag hebben we ongeveer 650 km gereden, inclusief in de omgeving!
Morgen gaan we richting 'the Wave Rock'.

Woensdag 28-10-2015

Vandaag hebben we één van de langste reisdag voor de boeg, dus was het vroeg vertrekken.
Toen we uit Kalgoorlie vertrokken, zagen we nog steeds regelmatig de road trains voorbij komen.
De wegen waren weer lang en soms leek het net of we alleen op de wereld waren... Het duurde soms lang voor we weer ander verkeer passeerden of tegenliggers zagen aankomen....
Wat een rust...! Tot nu toe nog niet in de file gestaan, hahaha.
Het duurt ook lang voor je weer ergens kan tanken of parkeren...
Tussen de middag hadden we de auto langs de weg gepasseerd en ondertussen wat gegeten... Er wilde al een man stoppen om ons hulp te bieden. Omdat wij zwaaide en de duim omhoog hielden reed hij door... Iedereen helpt elkaar bij pech onder weg...!
Het was een mooie rit die we reden. Heel veel vergezichten met tarwe velden zover het oog kan rijken! Ook vandaag zagen we de emoes weer oversteken.. Wat zijn die beesten snel...
Na meer dan 500 km gereden te hebben kwamen we aan bij de Wave Rock.
Dit is het bekendste attractie in het zuidwestelijke binnenland!
Het is een natuurwonder! Van beneden af lijkt het net of je tegen een 15 meter hoge "golf" aan kijkt. Een golf van Graniet. Wat bijzonder hoe erosie zijn werk doet op graniet...!
Een prachtig natuur fenomeen om te zien...!
Het lijkt net of je verpletterd word door de golf als je eronder staat!
Het enige wat er niet leuk aan was waren de vele vliegen, die op je af kwamen..
Met een boekje sloegen we ze van ons af. Bah, vies..! Later kochten we een speciaal netje om over je hoofd te doen, om zo de vliegen te weren,
In het dichts bijzijnde plaatsje Hyden zochten we naar een hotel, hostel of motel.
Het word een luxe nacht in een hotel! Ook wel eens lekker!
Hyden is maar een heel klein plaatsje met maar een paar straten en dit is het enige hotel...
Morgen vervolgen we onze weg weer!

Donderdag 29-10-2015

Wat gaat het snel... Er zijn al weer veertien dagen om van deze onvergetelijke reis...!
Nog lang geen In om naar huis te gaan!
We zijn weer on the road!
Het is tijd om terug te gaan naar de kust! We moeten weer heel wat kilometers afleggen...!
Onderweg zagen we toch nog een aantal road trains passeren en er waren heel wat landbouwers bezig op hun akker.
Vandaag rijden we naar Rockingham. Het ligt een stukje onder Perth.
Na een goede reis kwamen we aan in Rockingham. In de stad vroegen we bij de info voor een paar dingen.. Na wat dingen geregeld te hebben in deze plaats, zijn we met de auto naar Astrid gereden...
Zij is de zus van Henny haar buurvrouw en zij heeft ons ook opgehaald van het vliegveld van Perth.
Daar aangekomen werden we warm ontvangen en zijn we er gelijk maar voor één nacht blijven plakken!
Astrid liet ons meer zien van Rockingham en zo ook de prachtige zonsondergang.
Het was een gezellige tijd...!

Vrijdag 30-10-2015

Heerlijke relax momenten gehad bij Astrid.
Vanmorgen rijden we eerst naar de haven. We gaan met een boot de zee op, in de hoop dat we veel dolfijnen zien...
En jawel hoor we hebben er zoveel gezien. Wat geweldig om ze uit het water te zien springen en al hun kunstjes te zien..
Later zagen we de ook nog de zeehonden en de pinguïns, ook dit zijn geweldige beesten.
Het was een geweldige trip van ruim twee uur.
Na terugkomst in Rockingham hebben we eerst nog wat gegeten en gedronken.
Nu was het toch tijd om af te reizen naar mijn lieve neef Tony zijn vrouw Annmarie en de twee jongens Christopher en Logan.
Onaangekondigd kwamen we er aan.... Wat een verrassing was het dat we ineens voor de deur stonden,maar we waren meer dan welkom..!
Na een geweldige avond met ook nog vrienden van Annmarie en Tony, belande we bijna met z'n allen in het zwembad.
We slapen deze nachten in de caravan, omdat onze slaapkamer nog niet klaar is...
Over een paar weken slapen we in de logeerkamer!
Maar dit is een prima oplossing...!

Later lezen jullie nog veel meer over m'n avontuur in Aussie en het verblijf bij familie!
Tot snel!
Liefs Ingrid

• 01 November 2015 - 07:28

Nicole:

Geweldig om te lezen weer en wat een prachtige foto's....dat kangaroo jong *smelt* ❤️
    Nou geniet er nog lekker van!

Gr Nic

• 01 November 2015 - 22:46

Joan:

Geweldig om je te volgen op je/jullie trip! Heb er gelijk zin in,maar onze tijd komt nog...! Blijf doorgaan met je verslagen,is genieten ook voor de thuisblijvers! Geniet ervan en tot horens, Gr J