Wat een belevenissen - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Wat een belevenissen - Reisverslag uit Carnarvon, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Wat een belevenissen

11 November 2015 | Australië, Carnarvon

Lieve mensen,
Wat vliegen de dagen voorbij en wat maken we een hoop mee!
Veel leesplezier en bedankt voor de reacties!

Zondag 08-11-2015

Hier is het niet op zondag uitslapen...! Om 7.00 ging de wekker af en we kwamen alle vier uit bed...
Om 7.45 is het tijd om de dolfijnen eten te geven...
Snel liepen we richting de stijger. Ik denk dat er zo'n 100 man stond te wachten..
Rond 7.30 zagen we de eerste dolfijnen al komen.
Tussen twee boeien in komen de dolfijnen, dat is ook de enige plek waar je niet mag zwemmen.
We kregen eerst uitleg over wat er ging gebeuren en waar iedereen zich aan moet houden...
Toen mochten we langzaam naar het water toe lopen in een rechte lijn.. Zodat de dolfijnen aan ons kunnen wennen!
Er waren 6 dolfijnen gekomen, waarvan er maar twee dicht bij de kant kwamen.
We mochten nog wat verder het water inlopen en er zwom een dolfijn heel dicht voor ons.
Nu moesten we allemaal weer bij de waterkant gaan staan en daar kwamen de emmers met vissen.
Als je uit het publiek gekozen werd mocht je de dolfijn een vis geven. En dan aten ze uit je hand.
Na een aantal keren werd er een pauze van 10 minuten ingelast. In die tijd zijn er meer dolfijnen gekomen en zijn ze met z'n achten.
Na de pauze deden ze precies het zelfde. Helaas werd er één van ons niet uitgeplukt!
Ondertussen waren de pelikanen in grote getallen aanwezig, dus kregen zij ook wat extra's.
Na een verlaat ontbijt zijn we naar het strand gegaan en het water was er heerlijk verfrissend.
Heerlijk een dag relaxen!

Het resort is niet groot, dus je kunt overal snel zijn. Het strand is op nog geen 30 meter afstand.
Vanmiddag zijn we met de catamaran cruise mee geweest, om allerlei dieren te spotten.
Heerlijk om te zeilen, met genoeg wind! Er stond een warme bries aan wind..
Al snel kwamen we een aantal dolfijnen tegen. En later kwamen we een andere dolfijn "Dugons" tegen, die ik w.s gisterenavond ook heb gezien, deze heeft een ronde kop ipv een spitse bek.
Hij is ook wat logger en is meer onder water dan de meest bekende..
Langzaam verder zeilend zagen we onderwater een hele grote mantra, de meest dodelijke.
Als je nog weet wat er met Steven Erwin is gebeurt...!!
Weer wat verder aan de kust zagen we een haai zwemmen en verschillende schildpadden en nog een paar mantra's en een zeeslang.
Wat een geweldige middag om al deze mooie diersoorten te mogen bewonderen!
Terug aan wal ben ik nog even gaan zwemmen en hadden we een relaxende avond.

Maandag 09-11-2015

Vandaag vertrekken we weer uit Monkey Mia...
Na de auto weer volgeladen te hebben zijn we weer onderweg.. Pfff wat een lange dag, 25 km rijden naar Denham, haha..
We houden nog een paar dagen rust... Bij de info gevraagd, naar een hostel is in Denham.
We zitten in een super gezellige backpacks Lodge. Er zijn drie kamers met voor 6 personen en je deelt samen keuken, douche en toilet.het lijkt er op dat we nu op kamers wonen...!
Op dit moment zit er alleen een jonge dame uit Zweden, die voor haar geld bij een bakkerij werkt.
Ze studeert er ook nog bij.
Bij de bakkerij hebben we een heerlijke koffie gedronken met een flink stuk wortelcake. Na wat winkels bekeken te hebben, zijn we buiten de bakkerij al in gesprek gekomen met onze huisgenoot Ebba.
Van de eigenaar van de hostel, werden we er ook weer op gewezen om heel goed met zonnebrand factor 50 te smeren... En regelmatig te smeren...!
We hebben het ons al zo eigen gemaakt om gelijk te smeren, wanneer we uit bed komen!
Na een korte lunch zijn we een uur lang gaan kajakken in de Shark Bay. De kajakken mogen we gratis gebruiken... Eert moeten we flink tegen de wind in peddelen... Na wat afgepeddeld te hebben hebben we de twee kajakken aan de kant gelegd om even te zwemmen... Maar we moeten heeeeeel ver lopen willen we in het diepe raken.. Het water was gewoon lauw en we kwamen niet verder dan onze knieën... Met de wind in de rug zijn we langzaam met de stroom terug gepeddeld.
Verder onze dag gevuld met relaxen, relaxen..... Ijsje eten.... Zonnen en zwemmen in de zee maar ook bij het zwembad...
Natuurlijk moeten we ons eigen potje koken, maar wat een heerlijke vakantie........
Het was een gezellige avond samen met Ebba. Ze had allerlei lekkere dingen meegenomen van de bakkerij en later
Vanavond laat kregen we ook nog onverwachts bezoek van een klein muisje....
Wat zullen we goed slapen na al die inspanningen!

Dinsdag 10-11-2015

We waren al heel vroeg op vandaag en weinig geslapen! De matras van het bed was heeeeel erg slecht... Dus vanmorgen gelijk matrassen veranderd van bed...
Om 8.00 zaten we al aan de koffie bij Ebba in de bakkerij.
Nadien nog even foto's gemaakt in het gezellige plaatsje Denham.
Daarna hebben we de auto gepakt en zijn we naar het Ocean Park aquarium gereden. Wat ook in Shark Bay ligt...
We waren aan de vroege kant dus hadden we nog even tijd voor een bakkie koffie voor de rondleiding begon van een uur...
In allerlei bassins zaten verschillende soorten roofvissen en gewone vissen, maar ook zeeslangen en schildpadden, die in de wateren van Australië en Shark Bay te vinden zijn.
Bij heel veel roofvissen liet hij met voer en visjes zien hoe snel ze zijn met jagen. Als laatste zagen we een heel groot bassin waar verschillende haai soorten zitten. Met een grote vis lieten ze zien hoe snel en gevaarlijk een haai is....
Het was een mooie en leerzame rondleiding van een uur lang. Daarna mochten we nog rondlopen en foto's maken...
Al snel waren we terug in Denham en hadden we al zin in een lunch bij de bakkerij...
Vanmiddag zijn we weer een uur lang wezen kajakken en verder een relaxende dag gehouden....
Ondertussen wonen we met zeven meiden op kamers. En is het erg druk geworden in de hostel... Maar wel gezellig!
In de avond hebben we nog samen met Ebba buiten gezeten en zitten kletsen... Zij had helaas niet zo goed nieuws gekregen. De bakkerij was per direct gesloten en ze wilde haar verhaal wel kwijt aan ons.
Het was weer een geslaagde, warme en zonnige dag!
Morgen gaan we weer "on the road"!

Woensdag 11-11-2015

De elfde van de elfde... Vandaag is mijn mams jarig! Van harte gefeliciteerd met je 78ste verjaardag.. Maak er een gezellige dag van met de rest van de familie! XXX

Vandaag vertrekken we al vroeg uit Denham...
Na alles ingepakt te hebben, wil ik net als anders het bed waar ik op heb geslapen afhalen...
Tot mijn grote schrik zie ik een enorme grote spin op het plafond kruipen.... Brrrrr we weten niet of deze giftig is, maar iedereen is wel zo nieuwsgierig en maakt foto's van deze enge spin!
Gelukkig zie ik het nu pas, anders had ik daar echt niet gaan liggen afgelopen nacht...

Na afscheid genomen te hebben van Ebba, zijn we weer onderweg naar Carnarvon
Bij de eerste Roadhouse was het nog even een stevige bak koffie drinken en de auto van brandstof voorzien.
Onderweg zagen we weer een emoe oversteken en er wilde ook een Kangaroo oversteken, maar toen Henny wilde stoppen, vloog hij toch de bosjes in..
Het is een behoorlijke warme dag vandaag. Bij vertrek rond 7.30 was het al 30 graden op de thermometer in de auto. In het binnenland zagen we de temperatuur oplopen tot 40 graden en hoe dichter we weer bij de kust kwamen, ging de temperatuur een beetje naar beneden en bleef steken op 33 graden. De aankomende dagen zou het volgens de lokale bevolking warmer worden hoe verder je naar het noorden reist... Kunnen we ons bost wel nat maken en heeeel veel water drinken.
Na de middag komen we aan in Carnarvon en bij de info vragen we voor een hostel... De enige die er is kan je maar voor twee nachten boeken... Dus verwees ze ons naar een camping park..
Maar hoe eigenwijs wij ook kunnen wezen, besloten we toch eerst bij de hostel langs te gaan..
Het was geen enkel probleem om er maar één nacht te verblijven.. We hebben een kamer met twee losse bedden. Dus het is wel lekker dat we maar met z'n te tweeën slapen.. Geen onverwachtse bezoekers erbij net als gisteren avond laat!
Als we ergens maar een nacht blijven slapen, dan zorgen we ervoor dat we de grote koffers niet hoeven mee te nemen.. Ideaal is dat...!
Na wat rond gelopen te hebben in het stadje en allerlei winkels hadden bekeken, zijn we naar de supermarkt gegaan, inkopen doen voor het avondeten..
Bij terugkomst hebben we beneden in de bar een lekker koud pilsje gedronken en daarna nog even langs de kant van het water gelopen. Kinderen waren in en om her water aan het spelen.
Carnarvon is typische weer zo'n plaatsje waar veel aboriginals wonen en werken...
Hier zagen we geen dronken mensen op straat...!
Met dit warme weer kan er nog wel een ijsje in en wat smaakt het lekker als het zo warm is..
Op de kamer even liggen relaxen en schrijven...
Straks mijn mams bellen voor haar verjaardag en ons avondeten klaarmaken.
Vanavond ook maar vroeg naar bed, want morgen reizen we weer verder...!

Bedankt voor het lezen van m'n reisverslag en tot snel!
Lieve groeten uit Aussie

• 12 November 2015 - 11:09

Nicole:

Nog gefeliciteerd met je mams!
    Wat vliegen die weken voorbij zeg....en wat maken jullie veel mooie dingen mee.
    Geniet ervan.Ik neem snel even een kijkje bij je foto's.