Dag van vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Dag van vertrek - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 September 2016 | Nederland, Schiphol

Vandaag is het dan eindelijk zover!
Ik ben bevoorrecht om weer een ander stukje van de wereld te ontdekken, Canada het British Columbia.

Vooraf gaande aan deze reis moest ik toch nog een soort van visum aanvraag doen, dit gaat per oktober officieel in. Maar het advies was toch om een digitaal visum aan te vragen bij de ETA!
Ook nog wat Canadese dollars voor de eerste dagen aangevraagd en opgehaald bij de GWK in Roosendaal. Tevens gelijk de stad nog even in geweest voor de laatste boodschappen, zoals: pijnstillers, ORS, Imodium... Etc.
Heerlijk hoor zo'n weekje thuis...!

Pfffff het was wel vroeg opstaan. Vanaf hier met de vroege trein 6:43 naar Schiphol. Onderweg zijn er spoorwerkzaamheden! Gelukkig viel het allemaal wel mee en ben ik een half uur vroeger op Schiphol. Ook wel lekker hoor!

Nu aangekomen op Schiphol eerst maar gaan inchecken. Mijn E- ticket en paspoort bij de hand. Wat staat er een lange rij van 15 minuten voor de controle van tassen! Gelukkig zijn ze deze keer milder als op weg naar Australië. Ik hoef gelukkig mijn toilettas vol met medicatie niet uit m'n rugzak te pakken.
Het is stiekum toch wel een beetje spannend! Alleen met een georganiseerde rondreis.... Niemand die je kent.... Maar dat zal wel goed komen...!
Nu even op een bank neergestreken met een bakje koffie! Wat kan dat lekker zijn!
Straks nog een broodje eten, want volgens mijn vliegschema vertrek ik pas om 12:40.
Dus nog genoeg tijd om om rond te kijken.... Even relaxen en tijd om nu m'n verslag te plaatsen. Voor mijn vlucht vertrekt!
Ik vlieg met een Canadees vliegmaatschappij Air Transat. Ben benieuwd of ik gelijk bij m'n reisgenoten zit. Ik zit in ieder geval in het gangpad!

Ik wens iedereen weer veel leesplezier en m'n volgende verslag komt vanuit Canada

Veel liefs Ingrid XXX

  • 10 September 2016 - 12:15

    Hannie De Leeuw:

    hoi Ingrid , alvast een super fijne vakantie voor jou .
    ben weer benieuwd naar de prachtige foto's en de mooie reis verhalen.
    geniet ervan.
    groetjes Hannie.

  • 10 September 2016 - 18:14

    Jolanda:

    Hoi Ingrid,
    Ik wensje een hele fijne ✈️, ben benieuwd naar de komende

  • 10 September 2016 - 21:34

    Henny:

    Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad. Ben benieuwd naar je verslagen en de foto's.

  • 12 September 2016 - 11:48

    Marijke Van Leerzem:

    Hallo Ingrid!

    Een heel fijne en gezellige reis hoor! Ben weer benieuwd naar je reisverslagen.

    Gr. Marijke

  • 12 September 2016 - 18:45

    Joke En Rinus:

    We gaan je zeker weer volgen
    We wensen je een hele fijne vakantie en zien uit naar je foto's en verslagen
    groetjes Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ingrid

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 59132

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 14 Oktober 2017

Zuid-Afrika & Swaziland

10 September 2016 - 01 Oktober 2016

Western Canada

15 Oktober 2015 - 27 November 2015

Back to Australia

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Grand Panorama van China

27 December 2011 - 20 Februari 2012

Down under Australië

08 Januari 2009 - 06 Februari 2009

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: