Naar Victoria island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Naar Victoria island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Naar Victoria island

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 September 2016 | Canada, Victoria

Lieve mensen,

Wat leuk om al jullie reacties te lezen op m'n reisverslag, bedankt.

Dag twee al weer voorbij en watheb ik veel meegemaakt!
Veel leesplezier!

Dag 1 Zaterdag 10-09-2016

Hallo allemaal,
De vlucht is goed verlopen. Al snel aan boord had ik contact met een reisgenoot, dus was het gelijk gezellig. Zeker zo fijn als je negen en half uur naast moet zitten.
Om 13.10 zette we koers naar Vancouver.
Al snel kwamen ze met een drankje en een versnapering.
Ondertussen was het een beetje proberen te slapen en muziekje luisteren.
Volgens mij was het een wat verouderd toestel en was het eten maar minimaal.
Netjes op tijd arriveerde we op de luchthaven van Vancouver. Eenmaal de douane door en I m'n reistas had kon je door de deur naar buiten.
Daar stond onze gids en tevens de Canadese reisleider Adam. Een gedeelte van de groep stond hier al en was even aan elkaar voorstellen. Langzaam aan was iedereen present en konden we richting de bus.
Pfff alle namen doolde door m'n hoofd. Moeilijk om te onthouden hoor na zo'n lange reis.
Inmiddels is het in Nederland al 23:00, hier moeten we de klok nog even negen uur terug zetten.
We moesten even wachten op de bus van het hotel. Alle koffers en reistassen werden ingeladen en hup naar het hotel Accent in. Dit hotel licht in een soort van buiten wijk van Vancouver, Richmond dit ligt op nog geen 10 minuten rijden van het vliegveld.
Al snel kregen we de sleutelgaten van onze kamer en lig ik samen met Annemieke op een kamer.
Een uur later hadden we een welkomst bijeenkomst en hoorde we de belangrijkste dingen voor aankomende dagen. Nadien zijn we een groep van elfman uit eten gegaan. Niet te ver van het hotel, want eigenlijk wilde niemand het te laat maken..
Op de kamer was het een heerlijke douche nemen en nog even wat schrijven.

Dag 2 Zondag 11 september

Vanmorgen ging de wekker af om 7:15. Niet al te best geslapen, maar dat zal wel door al die indrukken komen..
Rond 8:00 moesten we zorgen dat onze grote bagage bij de bus staat en ingeladen wordt. Nadien was het in een eettentje vlak bij een ontbijt nuttigen. Een stevig ontbijten was het wel.
Om 9:30 reden we met de bus naar de Ferry. Onderweg zagen we al dat de grens naar Amerika vlak bij is. Seattle is ongeveer twee uur rijden.
Het was een kleine half uur rijden naar de haven. We moeten nog even wachten want de eerst volgende Ferry gaat om 11:00, dus hebben we even tijd om rond te kijken en een bakje koffie te nemen.
De groep is gemoedelijk en iedereen heeft reiservaringen... Ik vind het hier niet nodig om alle namen verder te vermelden. Wie weet de komende weken zullen hier wel namen in vermeld staan.
Wat was het een prachtige tocht van bijna anderhalf uur. Langs prachtige heuvellandschappen bebost met naaldbomen. Wat een mooie natuur zoals het op de plaatjes in boeken staan! Mooie wolkenpartijen, maar ondanks dat was het helder weer. Ik zag ook nog een paar zeehonden.
Er stond wel een flinke wind maar op het boven dek was het toch lekker vertoeven en genieten van het uitzicht.
De Ferry leek wel op een van de boten die ooit gevaren hebben tussen Kruiningen - Perkpolder alleen een iets groter. Beetje nostalgie kwam boven...
Van de boot af gingen we gelijk naar de haven. We gaan met 12 man op een snelle Zodiak walvissen en orka's spotten.
Bij het kantoor weden we ingeschreven en de reisleider betaalde vooraf voor ons.
Op de stijgers, bij de zodiak boten kregen we beschermende pakken aan met daarin zwemvesten bevestigd.
Toen we nog langzaam de haven uitvoeren, zag je een mega boot aangemeerd liggen. Bovenop een dek stond zelfs een helikopter. Aan de andere kant zag je watervliegtuigen liggen.
Verder veel mooie woonboten, vissershaven en hoge appartementen.
We kwamen ook nog een hele grote passagiers schip tegen van de Holland Amerika line de Maasdam.
Eenmaal de haven uit was het drie kwartier heel hard over het water varen. Wat ging dat geweldig!
In de verte zag ik al meer zodiak boten stil liggen en jawel hoor al snel zagen walvissen en orka's.
Ze waren zelfs een beetje aan het vechten. Het bleek dat de orka's net een zeehond hadden gevangen als prooi en de walvissen de zeehond wilden redden....
Maar helaas de orka ging ook de walvis even te lijf... Best wel even spannend!
We varen nu ook voor de kust van Amerika!
Wat was het prachtig om deze dieren van dichtbij te zien. Op de terugweg naar de haven zijn we eerst nog naar een eilandje geweest met een groete vuurtoren erop. Een eilandje waar vele zeehonden en zeerobben leven op de rotsen. Ze lagen daar heerlijk in de zo'n maakten veel lawaai en af en toe zag je er een in het water springen of ruzie maken met een ander.
Rond 17:00 kwamen we terug in de haven en reden we met de rest van de groep, die morgen de walvissen gaan spotten naar het hotel in Victoria. Hier blijven we twee nachten.
Om 19:00 gingen we met z'n allen met de bus richting de haven/ centrum. Hier ging ik van de bus en ging met een groepje van zes gezellig uit eten in een super gezellig restaurant met uitzicht over de haven.
Wat heb ik een lekker stoofpotje van vis gegeten.
Langzamer hand leer je iedereen een beetje kennen. Zo zit er ook een echtpaar uit Westkapelle bij... Gezellig een paar Zeeuwen onder elkaar. Hahaha.
Vanuit het restaurant had je een prachtig uitzicht over de haven, wat rijkelijk verlicht was toen het donker werd.
Na het eten liepen we terug naar het hotel. Het was helemaal niet zo ver lopen.
Op de kamer was het nog even relaxen, douchen.
Natuurlijk moet ik ook nog even m'n verslag bijwerken anders raak je zover achter en vergeet ik de helft.
Want wat was het een prachtige dag met vele indrukken!
Nu al weer half twaalf geweest ( in de avond) ga ik slapen!
Morgen weer een dag!

Helaas kan ik hier geen foto's uploaden I.v.m groot bestand fototoestel!
Voor diegene die Facebook hebben, ik hoop ze daar wel te kunnen plaatsen!

Veel liefs uit Canada
Ingrid XXX

• 14 September 2016 - 17:46

Tante Irma:

Het is weer een boeiend verslag Ingrid en jij schrijft ook zo duidelijk dat ik het gevoel heb of ik er bij ben en alles meemaak met jou. Geweldig. Ik blijf je volgen en wat leuk om in je reisgezelschap ook zeeuwen te hebben. Lieve schat, geniet van dit geweldige land. Kusjes xxxxxx

• 14 September 2016 - 18:20

Henny:

Wat leuk dat je al zo snel de walvissen hebt gespot. Altijd mooi om te zien. Veel plezier verder en geniet ervan. Henny

• 20 September 2016 - 20:36

Marijke Van Leerzem:

Hallo Ingrid! Weer met heel veel plezier je verslag gelezen. Nu al weer een bijzondere reis!

Gr. en geniet ze verder hoor. Marijke