Op de top van de bergen! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Op de top van de bergen! - Reisverslag uit Whistler, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Op de top van de bergen!

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

16 September 2016 | Canada, Whistler

Dag 7. Vrijdag 16-09-2016

Wat een mooie dag gehad vandaag!
Allereerst was het uitslapen tot 8:00... Na het ontbijt e.d was het om 9:00 verzamelen beneden in het hotel.
Adam legde ons het een en ander uit over de gondola.... Hoe te handelen als je een beer tegen komt.... En nog veel meer.
We liepen met z'n allen richting de gondola, daar kregen we van Adam onze ticket om naar boven te gaan.
Om 10:00 kunnen we pas de sneeuw pistes op met de gondola, dus moesten we nog even wachten.
Om 10:00 was het een run naar de gondola en kon je met 4 of meer tegelijk naar boven.
Voor ruim twintig minuten gingen we met de gondola naar boven. Boven aangekomen op de Whistler mountain, zaten we op ruim 1800 meter en zodoende ook wat frisser.
Maar op m'n teva's en in driekwart broek was het voor mij nog goed te doen.
Het zonnetje scheen in ieder geval heerlijk.
Wat verder lopend, werd het ook weer wat warmer en kon ik jas en blouse uit doen en verder lopen in een hemdje.
Je kan allerlei trails lopen hier op de berg, maar al snel merkte ik dat de luchtwegen werden dichtgeknepen.... Gelukkig hadden het er nog een paar gezondheid problemen en besloten we op een andere manier nog verder de top van de berg op te gaan.
Via een klein kronkelig pad konden we richting de stoeltjes lift lopen.
We konden er met z'n vieren te gelijk naar boven.
Eigenlijk hebben we al een klein groepje waar ik nog al eens mee op stap ga...
Bere gezellig toch....!
Eenmaal boven met de stoeltjes lift hadden, was het uitzicht adembenemend mooi.
Alle bergtoppen in de omgeving en sommige van hen hadden een besneeuwde top.
Wat moet het hier prachtig zijn in de winter maanden als er geskied kan worden!
Op de top van de Whistler mountain staan een kunstwerk van rotsen... Dit geeft aan dat je op ruim 2182 meter zit. De lucht was voor mij al ijler!
Degene die lopend de bergtop opkwamen gaven aan dat het heel zwaar was en als ze het geweten hadden het nooit hadden gedaan.
Na wat rond gelopen te hebben zijn we een stukje met de stoeltjeslift naar beneden gegaan.
We nemen nu een gondola die van de Whistler mountain naar Blackcome mountain gaat.
Een Peak to Peak gondola. Deze gondola duurde ruim een kwartier en je gaat van de ene top van de berg naar de ander. Al naar beneden kijkende zag je de beren gewoon lopen en later de herten.
Wat een geweldig uitzicht. Zo had je een mooi zicht op het stadje laag in de vallei en de mooie dennen bomen en allerlei ander beplanting. Ook zagen we de besneeuwde toppen van de berg.
De kabel waar de gondola's aanhangen van de ene top naar de andere top is ruim 8850 meter.. Een kabel is 45 mom dik.... Knap hoe ze dat ooit hebben kunnen installeren! En dat er zoveel mensen met de gondola het dal kunnen oversteken!
Aan de overkant aangekomen, zijn we eerst even wat gaan eten.
De tijd gaat hier zo snel en je hebt zoveel te doen, dat je er toch wel hongerig van wordt.
Na de lunch hebben we met een groepje de alpine walk gelopen.
Maar voor we daar aan begonnen, zagen we een aantal marmotten lopen. Die aan het knabbelen waren van het gras.
De alpine walk was echt geweldig. Door een bebost gebied liep je over een grind pad wat soms stijl naar boven liep of naar beneden. Heel vaak had je mooie open stukken en had je weer een prachtig uitzicht over de bergen. Allemaal gaven we aan het prachtig te vinden en bleven we foto's maken. Zo mooi dat het met geen pen te beschrijven is... Volgens mij komt het zelfs nog geen eens mooi op de foto...!
Bij een open stuk waar heel veel stenen lagen zag ik meerder eekhoorns en er zaten grijsachtige vogels. Een van deze lande ook even op mijn hoofd.
Na de middag was het weer veranderd en was het bewolkt geworden, maar hoe later het werd hoe meer nevel er op trok... en het begon zachtjes te regenen.
Hierdoor besloten we terug te lopen en nog even wat te nuttigen.
Met z'n zessen zijn we met de gondola terug naar Whistler mountain gegaan en daarna over gestapt in de gondola die ons verder bracht naar het dorpje Whistler.
In het plaatsje zelf nog even boodschappen gehaald voor de volgende dag en wat winkeltjes bekeken.
Op de hotel kamer was het even bijkomen van alle mooie indrukken van de dag en de foto's bekeken.
Vanavond weer gezellig uit eten geweest!
Voor het slapen gaan nog even douchen en straks weer slapen!
Morgen hebben we weer een reisdag!

• 17 September 2016 - 13:42

Joke En Rinus:

Wat een fantastische klim met een pracht uitzicht op het stadje in de vallei, maar je moet wel in goeie conditie zijn niks voor mij dus Heel fijn weekend en veel plezier groetjes Joke en Rinus

• 20 September 2016 - 21:08

Marijke Van Leerzem:

Wat een prachtige, bijzondere tocht Ingrid! Zo iets moet je zelf gezien hebben. Maar je verslag was weer boeiend. Geniet ze verder hoor!

Marijke