Weer terug in Britsh Colombia - Reisverslag uit Golden Glades, Verenigde Staten van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Weer terug in Britsh Colombia - Reisverslag uit Golden Glades, Verenigde Staten van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Weer terug in Britsh Colombia

23 September 2016 | Verenigde Staten, Golden Glades

Lieve lezers...,
Weer veel gemaakt de laatste dagen, dus wens ik jullie veel leesplezier!

Dag 12 Woensdag 21-09-2016

Vanmorgen mogen we een uurtje slapen....
We vertrekken met de bus naar Lake Minnewanka.. Het is niet ver van ons hotel rijden.
Het weer is helemaal opgeknapt en het is zonnig!
We verblijven niet zo lang in de Rocky Mountains, dus is het genieten van de mooie bergen en de vele bekende meren die Canada heeft...
Zo ook bij Lake Minnewanka we hebben er een uurtje tijd om rond te lopen en te genieten van het natuurschoon! De sneeuw is weg en de herfst kleuren zijn op z'n mooist.
Hier begint de winter eerder, dus zie je dat heel veel bomen hun bladeren al verliezen!
Het meer was prachtig en opnieuw vele foto's geschoten.
Bij de bus terug gekomen, zag ik een eekhoorntje heen en weer lopen en het had wat in zijn bekje.
Het bleken eikeltjes te zijn... Het kleine beestje is al bezig met z'n winter voorraad bij elkaar te zoeken... Zo lief om te zien... Ook hoe hij aan het eten was.
Met de bus was het was het niet ver naar onze volgende lokatie... We gaan weer hiken! Een wandeling van ruim 5 km maken door het prachtige bos. Hier doorkruist een prachtige rivier en natuurlijk zijn we omringt door de Mountains... Een heerlijke tocht waar we vele eekhoorntjes zagen die naar hun winter voorraad aan het zoeken waren..
Bij de rivier hadden we een geweldig uitzicht. Hier waren we met een groepje gezellig aan het picknicken en aan het genieten van het uitzicht en omgeving.
Heerlijk om al die mooie beelden op te slaan in het geheugen (mijn harde schijf!)
Het laatste stukje was een stevige klim... Op een hoogte van ruim 1500 meter hoogte is het voor mij een pittig stuk. Geheel buiten adem en een hardslag van.... , moest ik toch wel even bijkomen...
Adam bracht ons nog naar een watervalletje, met mooie stroming afwaarts....
Een deel van de groep gaat vanmiddag nog een wandeling maken, maar er zouden hele stijle stukken bij zitten. Ik pas even.. en ga met een aantal uit de groep de stad Banff verkennen.
Eerst lopen we nog even langs de Bow rivier... Maar al snel trekken we de stad in en belanden we bij de Mac Donalds voor de bekende en lekkere koffie!
Daarna is het voor de eerste keer shoppen... Ik kon het niet laten om iets te kopen...!
We zijn zelfs in een winkel geweest die het hele jaar door open is en kerst spullen verkoopt.. Ze verkochten hele leuke dingen, maar o zo veel spullen waar je van dacht nee dat kan niet.
Na het shoppen zijn we naar het restaurant gegaan, waar we vanavond met z'n allen eten..
O wat was de eigen gemaakte framboos sorbet ijs lekker!
Met de bus zijn we terug naar het hotel gegaan en was er al snel weer een mooie dag voorbij.

Dag 13. Donderdag 22-09-2016

Vandaag trekken verder... We slapen vannacht in Golden..
Het is vandaag niet zo ver rijden, maar we maken er een hele Tour van.
We reden een heel stuk over onverharde wegen...
Het weer hebben we ook mee... We rijden naar Lake Sprey. Een prachtig meer, nu zeker nu het weer helder is.. De bergen spiegelde zo mooi in het meer..
Langzaam kwam er iets meer wind en de spiegeling op het meer was verdwenen...
Het weer lijkt om te slaan en inderdaad het begon zachtjes te regenen.
Er liepen een paar hoertjes haastig over de weg de bossen in. Gelukkig niet te ver, dus kond ik een paar foto's schieten.
Op een paar mooie uitkijk punten maakten we een snelle stop... Het is vandaag echt geen weer om te hiken..!
De koffie stops waren ook regelmatig..
Al rijdende zag ik een verkeersbord met Calgary er op... Volgens Adam was het 130 km rijden naar Calgary vanaf Banff...
Vanaf het begin van de reis, zie je heel veel mega grote caravans, ik zag zelfs een buscaravan... Op de weg rijden. Ook hebben sommige nog een auto bij op de autoaanhangwagen...
Vorig jaar zijn er in dit gebied vele bosbranden geweest en de schade hiervan is nog duidelijk te zien.
We rijden een heel eind om, om eindelijk aan te komen in Golden.. We kunnen niet eerder in onze hostel terecht....
Ja ja... Ik slaap weer ouderwets in een hostel...
Als groep hebben we de hele hostel tot onze beschikking. Ik lig samen met Annemieke, Ivonne en Ada.. We gaan vanaf het begin al met elkaar om, dus was onze kamer schikking al gauw bepaald..
Op dit moment word m'n wasje gedraaid en zitten we met z'n allen gezellig in de gezamenlijke ruimte...
Vanavond eten we ook gezellig samen in de hostel... Er zit namelijk een kok bij onze groep en al snel melde er meerdere om te helpen... Prima toch... Wij kletsen wel gezellig...
Voor ik het vergeet we hebben vandaag de Rocky Mountains verlaten en we zijn terug in Britsh Colombia!
We hadden een super gezellige avond en het eren was heerlijk....!

Dag 14. Vrijdag 23-09-2016

Vanmorgen was het een klein beetje uitslapen... Maar met z'n vieren op een kamer en gebruik moeten maken van gezamenlijk douches en toiletten geeft wel een file....
We vertrekken om 9.00 naar het Kicking Horse Mountain resort.
Daar leeft op ongeveer op 1000 meter hoogte een grizzly beer... Met de stoeltjes lift moesten we dat stuk naar boven...
Deze is als jong opgevoed door de verzorgers daar toen de moeder dood ging...
De grizzly is inmiddels 41 jaar, maar omdat deze niet door de moeder is groot gebracht, dus geen voorbeeld heeft gehad kon deze niet meer in het wild terug geplaatst worden...
Het dier zat in een hoog omheind gebied waar een flinke voltage aan stroom op het hek staat...
Je zag de beer wel maar op de foto's zijn de stroom draden goed zichtbaar! Eigenlijk was het niet natuurlijk, om zo'n groot dier achter soort van tralie te zien.
Half de berg was het een prachtig gezicht om in de vallei te kijken... Het zonnetje scheen zo mooi over de bergen,... Maar ineens kwamen de mist banken en zaten we boven de bewolking..
Met de stoeltjes lift gingen we met een groepje terug naar beneden.. Het was ondertussen best wel fris geworden....
Beneden dronken we een beker warme choco om weer een beetje op te warmen, voordat we met de gondola naar een hoogte van ruim 2300 meter gingen...
Het tochtje met de gondola duurde best wel lang en onderweg was het heel erg mistig..mee zag geen hand voor ogen op een gegeven moment.. Maar hoe hoger we klommen hoe helderder het weer werd....
Boven op de top was het adembenemend mooi... Bijna niet uit te leggen zo prachtig...
We zaten boven de wolken.... Met een prachtig uitzicht over alle toppen van de bergen...
Een view van 360 graden... Op sommige delen van de toppen scheen de zon zo mooi waardoor het sneeuw prachtig oplichtte...
Het was er wel heel erg koud... Brrrr water koud....
Binnen kregen we een heerlijke lunch.... Wat bij de prijs is inbegrepen....
Na de lunch besloten we met een groepje om 10 km te hiken... De ruim 2300 hoge berg af lopen over een soms stijle grind pad.....
Tot het put waar de grizzly beer zit kon ik het goed vol houden... Toen ging er iets mis, dat horen jullie wel wanneer ik thuis ben!
Vanaf dat punt zijn we met vier man afgehaakt en met de stoeltjes lift verder naar benden gegaan.
We reden terug naar de hostel en daar kunnen we heerlijk relaxen...
Vanavond gaan we gezellig uit eten en morgen zijn we weer onderweg naar de volgende plaats....!

Iedereen bedankt voor de lieve reacties!
Liefs Ingrid

• 25 September 2016 - 15:17

Marijke Van Leerzem:

Weer een gezellig reisverslag Ingrid. Veel plezier weer verder hoor!