De laatste week alweer! - Reisverslag uit Vernon, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu De laatste week alweer! - Reisverslag uit Vernon, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

De laatste week alweer!

25 September 2016 | Canada, Vernon

Dag 15. Zaterdag 24-09-2016

Vandaag alweer twee weken onderweg... Het gaat wel erg snel hoor!
Vanmorgen was het pas om 9:00 vertrekken vanuit de hostel..
Dus iedereen kon rustig wakker worden... Rustig ontbijten....
We rijden niet gelijk naar Vernon, maar Adam heeft nog een aantal mooie dingen voor ons in petto, om aan ons te laten zien.
Na ongeveer een kwartier rijden stopt aan bij een informatie centrum wat tevens een museum is...
Ze laten daar de dieren zien die in deze omgeving en/ of Canada leven..
Ze draaien er ook een film af over de beren... Wat je moet doen wanneer er een beer op je afkomt en/ of in de aanval gaat... Hoe je kan zien aan een beer wanneer hij je wil laten schrikken of als prooi ziet.. Als prooi wijzen de oren naar voren!
Het was wel leerzaam....
De tijd gaat hard, dus was het weer tijd om een kop koffie te scoren, bij de Mac café!
Vandaag hoeven we niet te hiken... Gelukkig maar want iedereen heeft spierpijn van de hike van gisteren.
Na de koffie stop maken we een stop bij een stuwdam, maar deze is gesloten, dus was het maar even rondlopen en wegwezen!
Onderweg zie je veel houtzagerijen. Regelmatig zie je vrachtwagens langs komen met een grote hoeveelheid omgekapte bomen deze worden op meerdere plaatsen verzaagt....
Voor we verder richting Vernon rijden maken we nog een stop bij Mount Ravelstoke National Park.
Met de bus klommen we omhoog, de top van de berg moet je eigenlijk het laatste stukje met een shuttle bus doen, maar omdat wij met een te grote groep zijn om allen in de shuttle bus te kunnen. Mogen wij met onze eigen bus de shuttle bus achter na rijden...
Mount Ravelstoke National park bestaat al al ruim 100 jaar.
Boven op de berg was een klein meertje en op sommige stukken had je prachtig uitzicht over de bergtoppen rondom... Toen wij er waren trok de mist net over, dus was daar niet veel van te zien.
Er stonden ook prachtige en zeer hoge naaldbomen, maar ook lage struiken en planten en nog veel meer... We zitten weer op een hoogte van 2300 meter.
We zijn nu ook weer in een andere tijd zone gekomen en is het weer negen uur vroeger dan in Nederland.
In een klein stadje hadden we de lunch... Wat was het lekker, om weer een beetje op te warmen in de zon. De kou hebben we nu wel achter gelaten...!
Na de lunch rijden we door naar Vernon, waar we rond kwart voor vijf aankwamen...
De kamers zijn weer lekker ruim en we slapen er weer met z'n tweeën.
Vanavond was het weer gezellig met het eten.
Nu nog even schrijven en morgen weer een nieuwe dag!

Dag 16. Zondag 25-09-2016

Het was weer uitslapen vanmorgen!
We vertrekken om 9:00 pas richting Kelowna. Ruim een uur van Vernon af....
Het regent zachtjes en onderweg zie je de bergen gesluierd in de mist...
Bijna aangekomen in Kelowna werd het almaar droger en het zonnetje kwam al door...
De omgeving van Kelowna zag er eg mooi uit... Je zag vele boerderijen met veeteelt, mooie huizen met flinke weilanden met paarden er op... Voor het eerst zag ik er heel veel fruittelers....
Heel veel appels hangen er aan de bomen, maar ik denk net als in Nederland nu de pluk begonnen is!
Het is vandaag de bedoeling, om te gaan hiken in de bossen op 2100 meter hoogte.
Een trail van 12 km over onverharde wegen, waar je heel flink moet klimmen... Erg zwaar dus!
Voor mezelf besloten deze trail niet te lopen, wegens omstandigheden......
De rest gaat wel in goede conditie lopen, behalve Ada.
Zij ging met Adam en mij mee naar de stad Kelowna
In de stad parkeerde we de bus en zijn we in een gezellige bakkerij gegaan. Natuurlijk een bak koffie met iets lekkers erbij genomen...!
Daarna hebben een stuk over de boulevard, langs de haven gelopen...
Wat een gezellig plaatsje is dit... Gezelliger dan in Vernon, waar we nu slapen.
Ondertussen was het tijd gewonden om de wandelaars op te halen..
De trail bleek inderdaad erg zwaar geweest te zijn... Sommige hadden spijt dat ze toch gelopen hadden... Konden het maar net halen!
In Kelowna hadden we in een heek sjiek hotel onze late lunch!
Nu was het tijd om terug te rijden naar Vernon naar ons hotel...
Daar even heerlijk gerelaxt.
Vanavond gaan we later dineren, omdat de lunch zo laat was vanmiddag!
Morgen reizen we al weer door naar Vancouver!

• 26 September 2016 - 18:57

Joke En Rinus:

Nou wat gaat het snel he geniet nog maar de laatste week Je hebt hele mooie dingen gezien en gedaan
    2100 meter is best zwaar vooral als je 12 km onverhard tegen komt fijne week en gezond straks weer thuis
    grts van ons

• 28 September 2016 - 16:25

Tante Irma:

Hallo Ingrid, nog een paar dagen en dan zit het er weer op. Je hebt in ieder geval weer heel veel gezien maar ik zit toch met een vraag: je bent niet meegegaan met die trail. Wat waren de omstandigheden?
    Het is ook wel heel zwaar, 12 km. lopen op onverharde wegen en dan nog eens op 1200 meter hoogte.
    Je foto's zijn prachtig. Lieve Ingrid nog heel veel fijne dagen en een goede thuisreis. xxxxxxxxxx