Laatste dagen in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Vancouver

29 September 2016 | Canada, Vancouver

Lieve mensen,
Mijn laatste reisverslag vanuit Canada alweer!
Voor nu veel leesplezier!

Dag 17. Maandag 26-09-2016

Vanmorgen was het weer ouderwets vroeg vertrekken...
Maar eerst reed Adam ons naar de Mac café.... Ik met m'n grote mond, dat ze daar lekkere koffie hebben.. Ivonne, Ada en ik waren er al meer geweest elders in Canada.
Op speciaal verzoek ging Adam er dus heen, maar een groot deel van de groep volgde mij..
We vervolgde onze weg.. Eerst weer richting Kelowna... Ik vergat gisteren te vertellen dat ik nu ook in de bekende wijnstreken van Canada zit... Dus zie je heel veel druivensoorten langs de kant van de weg staan.
Dit is echt een prachtige streek.. Nu zeker want het zonnetje schijnt en er staat een strak blauwe lucht!
Het is wel even leuk om te weten dat je vanaf oktober tot maart verplicht bent om winterbanden onder je auto te zetten! Gisteren hoorden we ook van Adam dat het in de zomer vaak het kwik oploopt tot 35 graden, maar in de winter het veel kouder is dan in Nederland.
We hebben vandaag weer 460 km voor de boeg... Na ruim twee uur gereden te hebben stopte Adam voor een koffie break.. Natuurlijk zijn we met ons "groepje" naar de Mac café gegaan.. En jawel hoor ik scoorde een gratis kop koffie met blauwebessen muffin... Vanmorgen in de bus bij de vorige Mac café kregen we zegeltjes op de koffie bekers, bij zeven zegels krijg je een gratis koffie en de muffin kreeg ik er ook bij..
Na de koffie stop rijden we het naar het plaatsje Hope. Daar hebben we geluncht.
Nu is het dan zover dat we het laatste stukje door het prachtige Land Canada rijden....
Nog even genieten... Frisse lucht inademen....
De laatste dagen verblijven we in Vancouver en omgeving.
Rond 15:00 kwamen we in de stad aan.. Adam maakt eerst een Tour door de stad en wijst ons de weg door de grote stad... Er is zoveel te doen en te zien, maar dat zullen we zelf gaan ontdekken..!
Het hotel licht centraal in de stad, dus de afstanden zijn daar niet al te groot...
Buiten de stad kunnen we gebruik maken van het openbaar vervoer en over het water met de watertaxi....
Vanavond zijn we met ons groepje uit eten gegaan... Ada, Ivonne, Annemieke, Balt en ik zelf...
Morgen gaan we samen op stap in Vancouver!
Wie weet komen we Kate en William met kids tegen.. Hahaha.
Het prinselijk paar met kroost verblijven. In Vancouver en zullen ook nog naar Victoria gaan!

Dag 18.

Vanmorgen was het om 8:00 met z'n allen verzamelen. Adam brengt ons overal naar toe waar we maar heen willen, maar we moeten zelf naar het hotel terug komen.
Ons groepje van vijf wordt als eerste af gezet op Granville Island. Een heel leuk eiland, met winkeltjes, een jachthaven.
Maar ook een grote Public Market... Daar is van alles te koop..., zoals groeten, fruit,, koffiebonen, thee, tassen, vlees, en nog veel meer. Het is een overdekte markt!
We liepen er eerst even rond maar heel veel tentjes waren nog niet open, dus gingen we maar eerst een kop koffie drinken... We zaten er wel lekker, want we hadden een prachtig overzicht over de Falce Creek... Het zonnetje scheen zo lekker en dan keek je naar de overkant... Daar stonden van die hoge flatgebouwen.. Ik zou er niet willen wonen, maar als je er woont heb je wel prachtig uitzicht....
Langzaam aan gingen alle tentjes open in de onze omgeving. Dus na de koffie break gingen we verder de Public Market verkennen...
Na een poos daar rond gelopen te hebben zijn we aan de waterkant naar buiten gelopen....
Natuurlijk was het foto's nemen van het water met de bootjes en de hoge flats aan de overkant..
Nu was het tijd om Grandville Island verder te ontdekken.
Er zatten heel veel leuke winkeltjes daar, Gallery's, brouwerij, glasblazerij en nog veel meer...
We zijn ook nog naar de jachthaven gegaan, daar lagen al vele boten aan wal voor de winter... Ze kregen zelfs nog even een onderhoudsbeurt!
We zijn toch een paar uur op Granville Island geweest! Met de watertaxi zijn we bij het football stadium aan de overkant afgezet... Het was maar een klein tochtje met een klein bootje.. Maar je zag zoveel onderweg... Er lagen woonboten aan de kade en er zwom een zeehond... Erg gezellig!
Langzaam aan liepen we naar de stad en konden we daar in het winkelstraat de stream klok bewonderen.... Een heuse klok die nog werkt maar op stoom werkt... Je zag de rook van boven er uit komen...
Bij de waterkant staat het Convention Centre. Dit gebouw vergelijken sommige mensen met het Opera House in Sydney, omdat de welvingen van het zeil er op lijken.... Maar ik kon het niet zien...! Daarnaar lag een groot cruise schip.
De tijd gaat snel en we kregen toch wel trek, dus een gezellige lunch was welkom... Daar een hele poos rust gehouden...
Het centrum van de stad is niet groot en je kunt het makkelijk lopen...
We hebben ergens in een park gezeten, maar je ziet heel veel jongeren die er joint roken... en dat was goed te ruiken..
Er leven hier ook heel veel arme mensen, mensen die bedelen om geld, slapen op straat in een portiek van een winkel. Ik heb al veel landen bezocht maar hier wordt je op de feiten gedrukt, dat andere het niet breed hebben!
Vanmiddag zijn we naar het Harbour Centre gegaan. Met een hele snelle lift ga je naar boven en daar heb je een prachtige view van 360 graden over de stad Vancouver in de "Look out tower".
Het uitzicht was er prachtig, geweldig, dat we er gewoon een stoel neer gezet hebben om te kijken hoe schepen de havens verlaten... Zo verlieten er ook een paar cruise schepen de haven van Vancouver weer.. Een van de boten herkende ik, het was de Maasdam van de Holland Amerika line weer... Deze waren we eerder tegen gekomen in Victoria...
Het uitzicht was er prachtig met het heldere zonnige weer...
We zijn er best wel lang geweest daar boven, maar nu gingen we naar de top van de toren, het restaurant wat ronddraait... Super concept zo'n toren, maar volgens Adam hebben ze plannen om deze af te breken en een flat gebouw voor in de plaats te zetten...
We dronken daar een heerlijk biertje, want het was ondertussen al weer vijf uur geweest en genoten van het mooie uitzicht!
Toen we daar besloten we naar het Convention Centre te lopen en daar de Fly over Canada mee te maken... Hiervoor moesten we natuurlijk net als bijna alles een ticket kopen...
In het Convention Centre waren we onderdeel van een fenomenale adembenemende tocht door de lucht over Canada.....
Op de ticket staat! The ultimate flying ride.
We werden in een zaal ontvangen en kregen als voorproefje een filmpje te zien over sporten en activiteiten die er te doen zijn in Canada... Vervolgens werden we naar een andere zaal gebracht.
Daar werden we in een stoel gezet met de gordel om. Het werd pikdonker, maar je voelde wel dat je stoel werd verplaatst en dan.... Werden we "echt" onderdeel van het heel dicht mee maken van Canada vanuit de lucht... Zo zagen we de Rocky Mountains van boven af met en zonder sneeuw. Maar ook andere prachtige plaatsen, zoals Calgary... Maar ook landbouw... Maar ook over het water bij Vancouver. De stoeltje waar je op zat manoeuvreerde mee b.v naar voren, wanneer je een steile berg af ging... dan scheerde je "zelf" razendsnel mee naar beneden.
Wat was het mooi, gaaf en levens echt!
Nu was het tijd om richting het hotel te gaan en onderweg een leuk restaurantje te zoeken. Het begon al donker te worden.
Bij een leuke maar drukke pub hebben we lekker gegeten... Deze keer lamsvlees! Mmmm heerlijk!
Terug in het hotel was het relaxen, douchen!
Het was een relaxt dagje, ondanks dat we veel gezien hebben!

Dag 19 Woensdag 28-09-2016

Het was vanmorgen weer klaar staan om 8:00 in de lobby.
Er waren meerderen uit de groep die ergens afgezet winden worden..
Jeanet en Jilani gingen een dagje fietsen en werden door Adam bij de fietsverhuur af gezet.
Met ons groepje van vijf werden we buiten de stad bij Grouse Mountain af gezet!
Gelukkig is het mooi weer en is het helder weer.
De gondola was nog niet open, dus gingen we eerst een bakkie koffie drinken...
Rond negen uur ging de gondola open na dat we de kaartjes hadden moesten we nog heel even wachten...
De grote gondola kon heel wat meer mensen in één keer naar boven vervoeren, dan in de gondola's waar we al eerder in hadden gezeten..
We liepen eerst wat rond, maar om 10.00 moesten we toch even aansluiten bij een gids...
Er leven twee grizzly beren in gevangen schap op Grouse Mountain.
Het leverde wel mooie plaatjes op.. Deze beren hadden een grotere leefomgeving, dan de grizzly die we eerder gezien hadden.
Erg leuk om de grizzlyberen zonder schrikdraad te zien...
Niet veel later kwam een verzorger met een uil... Een mooie witte uil met grijs/ bruine tinten..
Het kopje leek hartvormig te zijn.. Er stond ook een school klas met kinderen, die allerlei vragen konden stellen...
Iets
Kwart over elven kregen we een houthakkers show te zien.. Met het oog ook hoe de houthakkers te werk gaan als er een hoge top van een boom moet afgezaagd worden! Hoe ze de boom inklimmen, etc..., natuurlijk werd er nu een wedstrijdje van gemaakt wie de beste was... Beetje flauw maar ach we hebben het toch even gezien...
Met de stoeltjes lift gingen we nog een stukje naar boven.... Daar moesten we nog een klein stukje doorlopen en je zag de windmolen met het oog zitten....
Met een lift kan je naar boven en span heb je weer 360 graden zicht over het water en de bergen...
Leuk om even bovenin te kijken....
Langzaam aan gingen we met de stoeltje lift naar beneden en was het al weer tijd voor de lunch...
Ivonne en ik zochten een mooi plaatsje buiten in het zonnetje, terwijl de andere al om eten gingen...Toen hun er aan kwamen konden wij!
Na het eten gingen Balt, Ivonne en Annemieke nog een stukje lopen in de omgeving boven op de berg.
Ada en ik bleven heerlijk relaxen in het zonnetje en hadden een gezellig gesprek met twee Canadese meiden...
Ondertussen was het al weer eens tijd om met de gondola naar beneden te gaan en in de stad ergens wat te gaan drinken.
Met de shuttle bus zijn we gratig terug naar de stad gegaan.
Na een heerlijk koud pilsje gedronken te hebben, zijn we naar het hotel gegaan.
Daar even een momentje relaxen, voor we weer uit eten in een van de restaurantjes dicht bij het hotel...
Na het eten nog even gezellig op de kamer bij Ada en Ivonne een kopje thee gedronken...
Het was ondertussen weer tijd om aanstalten te maken om naar bed te gaan!
Het was weer een super gezellige dag in en om Vancouver!

Dag 20

Vandaag voor de laatste dag met z'n vijven op stap naar het Stanley Park.
Rond acht uur stonden we in de lobby klaar voor vertrek...
Er moesten nog een paar dingen geregeld worden voordat Adam ons kan weg brengen... Via het internet. Maar het is hier zo slecht de internetverbinding! Soms heb je maar heel vaak niet op de kamer....
Onderweg was het nog een aantal medereizigers afzetten op verschillende locaties in de stad...
Iedereen vult zijn dag in hoe hij/zij dat wil doen!
Heel lief van Adam dat hij ons ' s morgens wil afzetten, dat hoeft hij eigenlijk niet te doen.
In het Stanley Park aangekomen, was het nog te vroeg voor het Vancouver Aquarium. Die was nog niet open!
Dan maar eerst een kopje koffie ergens drinken. Al lopende zagen we ineens twee wasbeertjes lopen. Een moeder met kind. Zo lief.. Ze bleven zelfs nieuwsgierig zitten kijken voor ze overstaken en de bij het water onder en tussen de stenen op zoek gingen naar voedsel.
We hadden prachtig uitzicht naar de stad met de hoge flat gebouwen en de haven waar vele mooi plezier jachten en zeilboten aan de steiger lagen. Het water was spiegel glad!
Bij de totem palen was er een shop waar ze koffie verkochten en heerlijk in het ochtend zonnetje konden we de koffie zittend aan een tafel nuttigen.
Na een hele poos daar gezeten te hebben gingen we via de waterkant naar het Vancouver aquarium.
Wat was het daar mooi.. Buiten zagen we de otters, dolfijnen en zeehonden.
Binnen in grote Aquariums hele kwallen, zeepaardjes, eigenlijk alle vissen die over de gehele wereld leven...
Prachtig was het er en zo mooi aangelegd ook...
We hebben er zelfs tussen de middag een hapje gegeten en daarna verder rond gelopen en vaak ook even rustig ergens gezeten en gekeken naar de aquariums..
Rond een uur of drie zijn we na even zoeken met de trolley Bus terug naar het centrum gegaan..
In de buurt van het hotel nog even wat gedronken.
Nu nog even een poosje relaxen en m'n reisverslag schrijven... Ook even kijken hoe de foto's geworden zijn op de iPad.
Vanavond gaan we met z'n allen uit eten en nemen we alvast officieel afscheid van Adam...
Die heeft zijn envelop met fooi dik verdient... We hadden geen betere kunnen krijgen!
Wat hebben we vanavond heerlijk gegeten in het ronddraaiende restaurant... Het was een heel ander restaurant, dan waar we eerder iets gedronken hebben.
Het was een super gezellige avond met een prachtige zonsondergang en later toen het donker werd zag je van Vancouver geheel verlicht...
Afgelopen weken zijn we meerdere keren een film ploeg tegen gekomen... Van de week zagen we een filmset, die maakten een soup wat rond de kerst afspeelden. Ze hadden overal kerstbomen neer gezet en sneeuw opgespoten. Je zag een heleboel figurante staan in nette kleding en pakjes in de handen. Leuk om er rond te lopen, maar we kregen wel waarschuwingen voor valgevaar...door de sneeuw werd alles behoorlijk glad.
Terug in het hotel was het de koffer al een beetje op orde brengen.
Voor nu welterusten!

Iedereen bedankt voor het lezen en de lieve reacties!
Veel liefs Ingrid XXX

• 30 September 2016 - 08:24

Henny:

Leuk dat je zoveel dingen hebt gedaan en enorm veel gezien hebt. Het was leuk om je zo te volgen. Fijne dag nog en morgen een goede vlucht naar huis.

• 30 September 2016 - 23:19

Joan Wisse:

hoi Ingrid, ben zelf ook net terug en zeer nieuwsgierig naar je reis verslag en belevenissen!
    Heb genoten van je schrijfsels en je hebt me enthousiast gemaakt voor Canada.Inmiddels via de app al contact met je gehad. Bedankt voor je leuke verslag en een goede reis terug naar het vlakke land,