Voorspoedige reis - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Voorspoedige reis - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Voorspoedige reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

08 Januari 2009 | Nederland, Krabbendijke

Donderdag 8 januari 2009

Vandaag is het dan eindelijk zover, ik ga op vakantie naar Nieuw Zeeland.
Na een onrustige nacht ben ik vroeg opgestaan.
Het zal de spanning wel zijn!
Eerst nog een heerlijke warme douche en wat eten. Dan loop ik door de vrieskou en mist, stevig aangekleed met twee truien over elkaar aan, een sjaal rond mijn nek en een paar handschoenen aan met al mijn bagage naar het station.
Om 7.18 vertrek ik vanuit Krabbendijke met de trein naar schiphol.
Al bij Rilland gaat het mis, de trein blijft daar tot stilstand. Na 20 minuten word er omgeroepen, dat er een bovenleiding geknapt is ter hoogte van Bergen op zoom. Na een half uur begint de trein koers te zetten, terug naar Krabbendijke om vervolgens van spoor te veranderen richting Bergen op Zoom.
De rest van de treinreis verloopt bijna voorspoedig. Tot ik bij Rotterdam kom, daar weer een op onthoudt. Nu moeten ik op een trein wachten die vanuit Leiden komt, daarna veranderd de trein van spoor, ook hier één spoor beschikbaar, het zal allemaal wel komen door de vrieskou.Bevroren wissels!
Na een uur vertraging kom ik dan eindelijk aan op schiphol en loop ik naar vertrekhal 3, balie 30.
Met de E-ticket is het inchecken vlug gedaan en kan ik de douane snel langs.
Nog even DS kaarten kopen voor mijn filmcamera.
Inmiddels was het al 11.00 uur, tijd voor boarding bij gate F06.
Nu nog even de strenge controle, met scannen van tassen. Natuurlijk gaat net als altijd het alarm af als ik door het poortje heen ga. Mijn broekriem is de boosdoener.
Al snel heb ik mijn plaats in het vliegtuig gevonden. De groep van Sawadee zit dicht bij elkaar. Het is gelijk mezelf voorstellen aan de rest van de groep. Ik hoor al snel de namen Henny, Hans, Gerard, Mieke, Anitra en Henk voorbij komen. Maar al snel vergeet ik de namen. Nog te moe om op dit moment te kunnen onthouden.
Ik zit bij het raam naast Mieke en Gerard. Al snel komt er een stewardess die aangeeft dat er nog plaatsen vrij zijn voor in het vliegtuig. Na overleg gaan Gerard en Mieke voorin zitten en heb ik drie stoelen voor mezelf ter beschikking.
Eindelijk taxiën we richting de startbaan, maar al snel blijkt er iets mis te zijn en horen we dat er een vertraging is. De vleugels en ander technische spullen op het dak van het vliegtuig blijken bevroren te zijn. Het vliegtuig met vooral de vleugels worden met een soort antivries, wat groen van kleur is ingespoten door blus tanks. Heel apart om mee te maken.
Om 12.45 uur was het vliegtuig van Malysia Airlines de Boeing 777- 400 klaar voor vertrek naar Kuala Lumpur.
De komende uren is het hangen, slapen en film kijken. Af en toe even de benen strekken is ook niet overbodig tijdens zo´n lange vlucht. Samen met Henny, Hans en Ria gezellig een hele poos staan praten in het gangpad.
De bediening aan boord was geweldig!
Wordt vervolgt...



























  • 08 Januari 2009 - 10:58

    Esther Du Pont:

    Hey lieve ingrid,
    Ow meid wat gaaf dat je een rondreis gaat maken,heel veel plezier,geniet er van en pas goed op jezelf!!!!!Goeie reis!!!!

    xxxxx es

  • 09 Januari 2009 - 10:20

    Joke:

    Als je dit leest ben je al aangekomen op je bestemming denk ik, Ik wens je veel plezier op je rondreis en hoop dat je veel mooie foto's maakt om ons te kunnen laten zien. Wij werken wel ;)

    groetjes,

    Joke

  • 09 Januari 2009 - 17:52

    Jans:

    het is nu vrijdgavond en je zal wel een heel eind van ons vandaan zitten/vliegen. Nou de laatste loodjes en morgenochtend ben je op de plaats van bestemming. Eerst maar lekker uitrusten en dan de VOLLE BAK er tegenaan. gr. Jans

  • 10 Januari 2009 - 16:01

    Ronnie:

    Hoi Ingrid, ik wens je een hele fijne vakantie toe en zorg dat je weer prachtige foto's maakt.
    Geniet ervan!!!

    Ronnie

  • 11 Januari 2009 - 12:21

    Miriam:

    Hoi Ingrid!
    Daar ben je dan helemaal aan de andere kant van de wereld. Voelt waarschijnlijk een btje vreem he. Bij mij was dat in ieder geval zo. Vreemd maar ook spannend.
    Waarschijnlijk heb je vandaag oa kennis gemaakt met Tane Mahuta. Apart. Vanavond in Pahia een leuk plekje in Bays of Island. Doe de dolfijnen daar maar de groeten van ons en ik hoop gauw weer een berichtje van je te kunnen lezen! Geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Krabbendijke

Ingrid

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 59226

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 14 Oktober 2017

Zuid-Afrika & Swaziland

10 September 2016 - 01 Oktober 2016

Western Canada

15 Oktober 2015 - 27 November 2015

Back to Australia

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Grand Panorama van China

27 December 2011 - 20 Februari 2012

Down under Australië

08 Januari 2009 - 06 Februari 2009

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: