Aankomst Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Aankomst Kuala lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Aankomst Kuala lumpur

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

09 Januari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vrijdag 9 januari 2009

Na een voorspoedige vlucht van 11 1/2 uur landen we op Kuala Lumpur International Airport. Het is hier 6 uur in de ochtend.
Samen met een deel van de medereizigers loop ik naar de douane. Dit gaat allemaal lekker vlot. Ik ben nu in Asia!
De gezamelijke ontmoeting van heel de groep is bij Meeting point B. Hans heeft onze voucher voor de hotelkamer.
Iedereen gaat even wat geld pinnen. Ondertussen weet Hans twee kleine busjes te regelen, voor de gehele dag voor 15 euro per persoon.
Al snel komen we aan bij hotel concorde inn.
Daar kregen we de sleutel van onze kamer. Mijn kamergenoot voor de hele reis is Ria. Een prima hotel!
Om 11.00 uur is het verzamelen voor het hotel, we gaan een rondtour maken door de stad. Iedereen gaat mee!Het weer is hier ook geweldig het is zonnig warm. Heerlijk weer om in korte broek en hemdje te lopen.
Het is ruim 55 km rijden naar de stad toe, maar onderweg veel naar buiten gekeken en van de omgeving genoten. In het busje werd op een beeldscherm de dvd film mamma mia afgespeeld.
Aangekomen in Kuala Lumpur stad brachten we eerst een bezoek aan de Twin Towers. Wat een mega grote torens zijn dat, helaas konden we ze niet vanbinnen bezichtigen. We reden door de drukke stad op weg naar de Menara Kuala Lumpur of ook wel de Kl tower genoemd. Deze telecommunicatietoren is 421 m hoog en heeft een geweldig panorama uitzicht over de hoofdstad. Zowel boven als beneden in de toren zaten winkeltjes en eetgelegenheden. Daar wat gedronken. Met deze warmte wil je wel genoeg drinken!
We vervolgde de toer door de stad met prachtige gebouwen. Bij het onafhankelijkheidsplein wat tegenover het Sultan Abdul Samad ligt maakten we een stop. Hier konden we even rondlopen en natuurlijk foto´s maken van het plein en het gebouw. In het Sultan Abdul Samad gebouw is het hooggerechtshof en de hoge raad van Maleisië gevestigd.
Nog lang niet uit gekeken in Kuala Lumpur vervolgde we onze weg naar het national monument Tugu Kebangsaan, dit is een oorlogs monument. Met daarom heen een mooi tuin met vijver met waterornamenten.
Tot slot, zijn we nog Chinatown in geweest. Daar verkochten ze werkelijk van alles! De verkopers deden hun best om hun toko te bezoeken.
Lopend langs de vlees, vis en kip afdeling zagen we hoe onhygienisch alles werd behandeld. Ter plekke stonden ze daar te slachten. Het orgaan afval werd opgevangen in een emmer.Te vies voor woorden!
Het was een geweldige dag!
Iedereen moe maar voldaan, reden we terug naar ons hotel. Onderweg vielen er al een paar in slaap.
Terug bij hotel gingen de meeste slapen.
Een heerlijke douche was nu meer dan welkom na een dagje zweten, want wat was het hier warm plak weer.
Slapen was er voor mij niet bij ik was nu klaar wakker. Dan maar relaxen op bed en wat eten/drinken en gezellig liggen kletsen met Ria.
Om 19.00 uur was het verzamelen en gaan we met de bus naar Kuala Lumpur International Airport. Daar aangekomen hoeven we alleen de douane te passeren, onze Boarding pass hebben we al.
Wat een geweldig mooi vliegveld is dit, met allemaal leuke winkeltjes. Nu wel trek gekregen in een heerlijke noodles soep met bief en groente, natuurlijk met stokjes gegeten.
Inmiddels was het 21.15 uur tijd voor Boarding bij gate F4, wat gelukkig snel ging. Om 21.45 vertrekken we richting Auckland met de Boeing 777-200 van Malysia Airlines. New Zealand : here i come!