Aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Aankomst in Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Aankomst in Auckland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Januari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zaterdag 10 januari 2009

Deze vlucht was minder goed verzorgt en kwam het personeel niet zo vriendelijk over.
Als groep zitten we ook niet bij elkaar. Het moest toch nacht worden dus iedereen probeerde te slapen. Ik heb niet veel geslapen een film en game was leuk.
Wat mij verwonderde was hoe een vrouw in een boerka de complete zorg over twee kinderen, een baby en een meisje van drie jaar had,terwijl man lief helemaal niet mee hielp met de verzorging van de kinderen.
Zij zat ook schaamteloos de baby borstvoeding te geven terwijl alleen haar ogen zichtbaar waren.
Na verder een rustige vlucht van ongeveer 11 uur landen we in Auckland International Airport.

Kai Ora,welkom in Nieuw Zeeland!
Het is 12.30 uur lokale tijd. Het inklaren gaat allemaal vlotjes. Er loopt iemand rond met een snuffel-beagle. Hij snuffelt aan de bagage op zoek naar levensmiddelen en andere verboden spullen. Het is namelijk verboden verse of gedroogde etenswaar in te voeren.
Saskia, onze reisbegeleidster staat al op ons te wachten, samen met Melcom, onze chauffeur. Hij zal onze chauffeur gedurende ons verblijf op het noorder eiland.
Als iedereen er is rijden we naar Mount Eden. Slechts 3 km ten zuiden van het centrum ligt de 196 m hoge, kegelvormige uitgedoofde vulkaan Mount Eden. Vanaf de top, het hoogste punt van Auckland, is het uitzicht naar alle kanten over de stad indrukwekkend.
We overnachten in het President hotel http://www.newpresidenthotel.co.nz/. Een goed hotel tegenover de sky tower.
Na een heerlijke douche, zijn Ria en ik bootschappen gaan doen. Het is de bedoeling dat we zelf ons ontbijt en lunch verzorgen voor de volgende dag. Natuurlijk was het ook de stad Auckland verkennen. http://www.aucklandnz.com/
Om 17.00 uur was het tijd voor een welkomstdrankje in het hotel. We krijgen een hoop informatie over Nieuw Zeeland en wat er te doen is.
Iedereen stelt zich voor aan de groep, we zijn nu kompleet. Onze groep bestaat uit 18 personen en de reisbegeleidster en chauffeur.
Ik stel iedereen even voor.
De echtparen uit de groep zijn: Jan & Bea,Henk & Anitra,Mieke & Gerard,Trisna & Nico
Greet en Nicole komen uit België en reizen samen
De single mannen zijn: Peter,Mark,Hans,Toon
De single vrouwen zijn: Henny,Hans,Ria,Ingrid
Reisbegeleidster: Saskia
Chauffeur: Melcom
De leeftijd in de groep is ook variërend, van in de twintig tot in de zeventig.
Na de bijeenkomst besluiten we met z´n allen uit eten te gaan.
We lopen richting de haven en het begint te regenen als we bij de Italiaan Portofino aankomen. Het eten was daar verrukkelijk.
Je merkt doordat het hier zomer is,dat het ´s avonds veel langer ligt is. Rond de klok van 21.00 uur begon het pas donker te worden.
Wat mij gelijk opvalt is dat Auckland een bruisende,actieve stad is. Jammer eigenlijk dat we morgen verder gaan op doorreis.
Om 22.00 uur lig ik in bed. Welterusten...