De eerste dagen in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Perth

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 Oktober 2015 | Australië, Perth

Lieve familie en vrienden het eerste reisverslag vanuit Australië!
Heel veel leesplezier!

We beginnen nog even vanuit Nederland met het
vervolg van donderdag 15-10-2015

Na een uur met de trein kwamen we aan op Schiphol.
We konden direct inchecken en de douane passeren en natuurlijk was er de vernieuwde controle van onze handbagage.
Nog even Australische dollars gewisseld tegen een goede wisselkoers?
We hadden nog wel even voor we gingen boarden, dus was het genieten van de laatste kop Hollandse koffie.
Eindelijk was het dan zover om het vliegtuig in te stappen. Niet veel later dan gepland reden we richting de "Polderbaan" en stegen daar op. Op weg naar Singapore in ongeveer 12 uurtjes vliegen.
Het was goed vertoeven in het vliegtuig, we kregen het nodige te eten en te drinken. Als entertainment kan je de nieuwste films zien en de nodige muziek en games beluisteren en spelen en nog veel meer.
De ogen vielen regelmatig dicht, maar slapen was er voor mij niet bij.

Ondertussen is het vrijdag 16-10-2015 geworden...
Netjes op tijd komen we aan op Singapore Airport. Gelukkig moesten we niet al te lang wachten voor onze volgende vlucht, die ons naar Perth brengt.
Ook hier was de verzorging op en tot! In bijna 4 1/2 vliegen kwamen we dan eindelijk in Australië aan.
Na de paspoort controle, kwam er ook nog de controle van je bagage. Omdat we aan hadden gegeven in het bezit te zijn van medicatie, kregen we de controle, met de drugs hond....
Natuurlijk was alles goed en konden we eindelijk naar buiten.
Daar werden we opgehaald, door Astrid en haar zoon Elmer. Astrid is een zus Henny's buurvrouw!
Ze wonen al vele jaren in Aussie.
Ze nodigden ons uit om bij Elmer en Michiel nog wat te komen drinken, dus zijn we gezellig mee gegaan. Met z'n allen heerlijk buiten op veranda, zitten kletsen onder het genot van wat lekkers en een bak koffie!
Wat was het gezellig! Uiteindelijk zijn we over gegaan op de wijn en bleven Chinese mee eten!
Tegen de klok van 22.30 bracht Elmer en Astrid ons naar de door ons in Nederland geboekte YHA hostel!

Wat is het weer fijn om terug in Aussie te zijn!

Vermoeid en voldaan kwamen we aan in onze hostel. Eindelijk een bed om te kunnen slapen!
Op de kamer staan twee stapelbedden. Normaal slaap je er met z'n vieren, maar vannacht hebben we de kamer maar met z'n tweeën. Wanneer er nog bij komen is een goed vraag?.

Zaterdag 17-10-2015

Na een redelijke nacht geslapen te hebben, was het vanmorgen langzaam en relaxend opstarten.
Het is wel fijn om hier te onthaasten...! Zeker met deze warmte, waar we nog aan moeten wennen.
De zon brand en is hier erg krachtig, omdat hier de ozonlaag het meest is aangetast. Een goede zonnebrand is echt nodig...!
Verder hebben we vandaag de stad verkend, in de directe omgeving van onze hostel.
Nu we hier zijn, moeten we toch boodschap doen... En hebben we ons eerste eigen prakje in de gezamenlijke keuken van de hostel gekookt!

Zondag 18-10-2015

Vanmorgen was het op tijd opstaan, we willen de stad en omgeving van Perth nog verder verkennen.
We hebben horen zeggen, dat er een eilandje is in de Swan river. Het Herrison island,
daar leeft nog een groep wilde Kangaroos.
We liepen door de stad ten oosten van het centrum. Het is vandaag bewolkt, maar gelukkig komt de zon vaak door de mooie wolkendekken door.
Via het mooie government huis liepen we de lange weg, (soort boulevard) langs de Swan rivier af.
Over de brug door de natuur op zoek naar de Kangaroos.
Na lang lopen zagen we eindelijk de eerst groep van vijf. Omdat ze wild zijn durfde we eerst niet te dichtbij te komen. Dit leverde erge mooie plaatjes op..,
Later zagen we nog een groep van vijf prachtige Kangaroos. Wat is de natuur mooi..!
Bij één van de Kangaroo die op de groene lag, kwam een man erg dichtbij. Dus had ik ook zo iets van dat ga ik ook doen! Na wat ingewikkelde selfies gemaakt te hebben... Ben ik zelfs op m'n knieën gaan zitten en over de kop van de Kangaroo gaan aaien.
Op de weg terug zijn we tot aan de nieuwe "The Bell Tower" langs de Swan river gelopen.
Rechts ervan lag een mooi park, wat vandaag erg druk werd bezocht. Vlak daarbij ligt het government huis, wat vandaag speciaal voor de bevolking en tourisme is opengesteld.
Het was mooi om er rond te lopen en een kijkje te nemen... Binnen in kon je bijna overal kijken en een grote ontvangst zaal werd er koffie en thee geserveerd. De tuinen waren prachtig aangelegd en je kon er zelfs cricket spelen. Ook stonden er hele oude auto's sommige nog gebruikt in oorlog. Dicht bij het huis stond een grote zwarte Rolls Royce.
Het was een lange wandeling geweest, dus liepen we eerst naar de supermarkt en daarna terug naar onze hostel.
Even relaxen en m'n verslag schijven en de foto's van de Kangaroos bewonderen.
Wat de rest van de dag ons brengt zien we nog wel...
Morgen verlatende hier de hostel en kunnen we onze huur auto ophalen...
We vertrekken richting het zuiden, maar dat lezen jullie de volgende keer!

Ik hoop dat jullie het verslag leuk vonden tot snel!
Bedankt voor de berichtjes!
Liefs Ingrid

• 18 Oktober 2015 - 21:47

Marjolein Weststrate:

Hoi. Genieter
    leuke fotos ziet er prachtig uit.
    gr marjolein