Via Murray Bridge naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Via Murray Bridge naar Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Via Murray Bridge naar Adelaide

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

10 Januari 2012 | Australië, Adelaide

Zondag 8 januari

Op 8 januari was er een klein feestje (zus) Henny is vandaag jarig.
Vanaf Mount Gambier rijden we verder richting Adelaide over de Princes HWY.
O, wat was deze route weer mooi. Prachtige landschappen met koeien in de wei. Maar op een gegeven moment zag ik iets tussen het gras zitten. Ik dacht aan een konijn , maar het bleek een kangaroo te zijn. Op dat moment konden we niet stoppen aan de kant van de weg. Veel later zag ik ook twee emoes lopen. De wegen waren heel erg rustige. Soms leek het net dat we alleen op de wereld waren! In de verste verte was er niemand te zien. Soms duurde het een half uur of langer voor er weer eens een auto langs kwam.
We zij bij Salt Creek bij een restaurantje gestopt voor koffie met gebak. Ter ere van de verjaardag van zus.
Nadien zagen we nog vele zout vlaktes.
Na heel wat kilometers gereden te hebben besloten we ongeveer 85 km voor Adelaide te overnachten. In het plaatsje Murray Bridge. Dit plaatsje ligt in het wijn streken, waar we morgen weer kunnen rond toeren. We besloten om hier een paar dagen te verblijven, voor we naar Adelaide gaan.
Uiteindelijk vonden we het leuke Oval Motel waar we twee nachten verblijven. Gerund door een Nederlander die oorspronkelijk uit Groningen kwam. Engels ging hem nu beter af dan de Nederlandse taal. De kamer is groot, het woon en slaapgedeelte is gescheiden.
Later die dag nog informatie gehaald over de wijnstreek.
Toen we zaten te proosten op de verjaardag van zus kwam de huisbaas langs. We raakten in gesprek en hij vertelde over Australië en Adelaide en verdere plaatsen, streken waar we nog naar toe gaan. Vanaf Cairns heeft hij een gehele route beschreven op papier wat we zeker niet moeten missen. Die zullen we zeker gaan gebruiken!

Maandag 9 januari

De volgende dag zijn we met de auto de wijnstreken in gereden. Onderweg kwamen we veel melkhouders tegen. In de weilanden lagen vele koeien, stieren en er waren de laatste periode heel veel kalfjes geboren. Na ruim een half uur gereden te hebben zagen we de eerste druivenstruiken langs de kant van de weg.
Al verder rijdend kwamen we bij een wijnboer aan in Langhorne Creek het Newmans Horseradisch. Maar het is veel te vroeg voor een glas wijn dus dronken we een kop koffie.
Het duurde nog wel twee maanden voor ze de druiven gaan oogsten vertelde ze ons. Maar ze hadden goede wijnen staan van vorig jaar. Samen met Henny heb ik toch een beetje wijn geproefd een heerlijke volle wijn een Shiraz. We kochten er een flesje, lekker voor bij het avondeten.
Verder die dag heerlijk aan het relaxen geweest en genoten van het mooie weer.
Vanavond gaan we barbecuen, dus eind van de middag was het nog even boodschappen halen.
De barbecue mochten we van de huisbaas gebruiken.
Het was een gezellige avond!

Dinsdag 10 januari

Vandaag zijn we al weer twee weken onderweg. Het lijkt veel langer!
Na alles ingepakt te hebben rijden we nu naar Adelaide. Maar eerst reden we naar het plaatsje Freeling naar het Gungellan Hoteleen, waar de film opnames van de tv serie McLeod's Daughters zijn opgenomen. Daar hebben we een kopje koffie gedronken en konden we verder binnen rondkijken.
In de stad Adelaide zijn we op zoek gegaan naar een slaapplaats voor de komende twee nachten. We werden via via doorverwezen naar YHA een jeugdherberg/hostel. Daar hebben we een driespersoonskamer met drie grote bedden. Nadat we alle bagage op de kamer hadden gebracht zij we de stad ingegaan. Het stadje is niet erg groot dus kan je alles makkelijk te voet doen. Vanmiddag zijn we dan nog bij het informatie kantoor geweest en folders uit gezocht over wat er in de omgeving te doen is. We zijn de Rundle Mall nog afgelopen. Een druk bezochte winkelstraat. Heel erg gezellig. Het was zelfs nog in de kerstsfeer. Volgens ons blijft alle kerstspullen net als in Nieuw Zeeland hangen tot eind januari. Later hebben we nog boodschappen gedaan om zelf weer te kunnen koken.
Op de kamer nog wat zitten lezen en rond 19.00 zijn we begonnen met ons eten klaar te maken in de gezamenlijke keuken van YHA. Er waren er al veel aan het koken en het rook er erg lekker. Na het eten nog wat bezig geweest aan mijn dagboek. Helaas lukte de internet verbinding niet, op onze eigen laptop, dus moeten we gebruik maken van de centrale computers.
Morgen gaan we weer iets leuks doen in en om Adelaide!

Groetjes Ingrid XXX

• 11 Januari 2012 - 18:25

Jans:

Hey van de G,
    aan je foto's te zien kunnen ze daar ook wel een beetje regen gebruiken tjeetje zo droog. Mooie foto trouwens van die witte papegaai.
    Volgens mij is het niet zo heel erg warm hè. Op deze site geven ze niet warmer af dan 24 graden maar dat kan natuurlijk een verschil maken bij waar je nu zit.
    Heee ik blijf je volgen. Tot horens.
    gr. Ed en Jans