Het einde van een waanzinnige tijd! - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Het einde van een waanzinnige tijd! - Reisverslag uit Krabbendijke, Nederland van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Het einde van een waanzinnige tijd!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

20 Februari 2012 | Nederland, Krabbendijke

Zondag 19 februari

Na een hele onrustige nacht, zal de spanning wel geweest zijn voor de terugreis. Waren we om 7.00 alle drie weer uit bed. Nog even een heerlijke douche nemen.
We hadden alle tijd voor een rustig ontbijtje en de laatste spullen waren ook zo ingepakt.
Dan nog maar even kijken naar de laatste berichtjes op internet.
Rond 8.30 vertrokken we met de auto naar Brisbane Airport. Volgens de tom tom zou het maar ruim 14,3 km zijn maar in het drukke verkeer van Brisbane kan je maar beter op tijd vertrekken. Laat het nu helemaal niet druk zijn op de wegen in en rond Brisbane. Het zal wel komen omdat het vandaag zondag is.
Voordat we de auto afleveren moeten we zorgen voor een volle tank. Al snel kwamen we zelfs in de stad Brisbane nog een pompstation tegen. Het is vandaag in Brisbane nog 32 graden.
Rond 9.00 kwamen we aan bij het parkeerterrein van Hertz en konden we de auto leeghalen. Op een papier moesten we de km stand opschrijven en in totaal hebben we de afgelopen drie weken 2142 km gereden. Dat is toch weer heel wat!
Na het inleveren van de sleutel probeerden we onze tom tom aan andere mensen te verkopen samen met een wegenboek. Helaas is het ons niet gelukt en zal Hans haar zus onze tom tom te koop aanbieden op marktplaats of anders. In de hoop dat we dat ding nog gaan verkopen. Heeft iemand nog interesse!!??
Het was nog even wachten voor we konden inchecken, dus namen we nog maar een bakkie koffie. Na het inchecken was het na de douane ook nog lang wachten. Onze didgeridoo ging ook het luchtruim en werd speciaal behandeld. Wat hebben we een bagage bij ons. we zijn met z'n drieën,maar we hebben bagage bij voor vijf man,haha.
Op het vliegveld nemen ik de laatste foto's. Wat vind ik het jammer dat er bijna een eind komt aan onze vakantie.
Uiteindelijk vertrokken we om 14.30 volgens schema met Thai Airlines vanuit Brisbane richting Bangkok. De ruim 9 uur was hielden we ons bezig met lezen, puzzelen en een van de nieuwste films bekijken. Ik geloof dat ik drie films heb bekeken. De verzorging aan board van Thai Airlines is prima.
Op Bankok kwamen we aan rond 19.50 lokale tijd.(6 uur later dan in Nederland en 3 uur vroeger dan in Brisbane) Het was in Bankok ook nog 29 graden. We moesten gelijk weer opnieuw inchecken.Via een roltrap gingen we naar boven. Daar moesten langs een strenge bagage check, zelfs de schoenen moesten uit!Wij moesten door de Body Scan.
Onze bagage gaat wel gelijk door naar Schiphol.Het was op het vliegveld van Bankok relaxen in echte relax) stoelen en wachten tot onze vlucht naar Nederland zou vertrekken.

Maandag 20 februari

We zouden 23.59 vertrekken vanuit Bankok maar we hoorden op een gegeven moment dat het vliegtuig een vertraging had opgelopen van een kwartier, dat valt mee dachten we.
Maar het werd bijna een uur om 00.50 stegen we op met de KLM. Wachtende op nog een maaltijd die we pas rond 2.00 kregen.
Ik raakte in een leuk gesprek met een van de hoofd stewardessen. Die was erg geïnteresseerd naar onze reis die we gemaakt hebben.
Nadien geprobeerd te slapen maar helaas wel wat met de ogen dicht gelegen maar niet echt geslapen. Dan nog maar eens een filmpje bekeken, wat gelezen. Beetje de benen gestrekt!
Om 6.10 kwamen we aan op Schiphol het was toen -1 graden. Daar extra warme kleding aangedaan, zoals een gekochte legging. Na douane controle hadden we al snel onze bagage. Onze didgeridoo kwam als eerste en is onbeschadigd.
Henny en Hans werden opgehaald door Jan. De broer van Zus!
Nu moeten we afscheid nemen van elkaar, want ik moet naar Zeeland en zij naar Bilthoven en Utrecht.
Op Schiphol ben ik op zoek gegaan naar de juiste trein naar Krabbendijke of eventueel Kruiningen – Yerseke. Blijkt dat heel het schema van de NS treinen veranderd is. Er gaat geen directe trein meer naar Zeeland. Dan maar bij het info balie van de NS om hulp vragen. O wat was die man vriendelijk maar niet heus. ( Was vast ochtend ziek of had een weekend kater.)
Ik moet dus eerst naar Leiden Centraal en daar overstappen.
Blijkt bij het controleren van mijn chipkaart, deze het ook niet te doen. Via internet moet mijn kaart voor de NS geactiveerd worden.
Uiteindelijk koop ik dan maar een enkeltje en ga naar perron 5-6 voor de trien naar Leiden.
Die om 7.38 gaat. Wat ziet het er grijs/grauw uit en wat is het kaal overal. Op sommige plaatsen had het flink gevroren of wat gesneeuwd.
In Leiden kon ik gelijk op perron 8b tegen over de perron waar ik aankwam op de trein naar Vlissingen stappen. Gelukkig hoef ik nu niet meer over te stappen. Moest ik nog een stukje met al mijn bepakking staan. Mama belde ook al hoe laat ik aankwam. Ze zal met staan opwachten.
Al snel kon ik zitten en ben ik aan het slot van mijn reisverslag begonnen in de trein. Om 9.41 kom ik aan in Kruiningen – Yerseke en staat mijn moeder daar te wachten en rijden we naar mijn huisje in Krabbendijke. O, wat is dat weer vreemd gewoon aan de rechter kant te rijden.
Samen nog heerlijk een bakkie koffie gedronken en kon ik mijn verhaal doen.
Na een heerlijke douche voelde ik me weer een heel stuk beter en was het tijd om aan de was te beginnen en alle spullen op te ruimen.
Bij deze ook het einde van mijn geweldige vakantie en het einde van mijn reisverslag wat ik met heel veel plezier geschreven heb.

Ik wil voor de laatste keer iedereen bedanken, voor de lieve reacties die geplaatst zijn, op mijn reisverslag. Het was geweldig om iets te horen vanuit Nederland.
Liefs Ingrid XXX

  • 20 Februari 2012 - 16:39

    Nicole:

    Wat zul jij het koud gehad hebben!
    Maar naar het schijnt gaat de temperatuur einde van de week omhoog hoor ;-)
    Vond je het niet balen alsnog met de trein te moeten?
    Wen maar langzaamaan weer aan het ritme hier en bedankt dat je ons hebt mee laten genieten van je reis!

    Liefs Nicole

  • 20 Februari 2012 - 17:18

    Joke:

    Welkom thuis Ingrid!!
    Een heel gesjouw met al je koffers op de trein en dan overstappen he?
    Maar uiteindelijk ben je dus thuis, en zal je familie wel blij zijn dat je er weer bent.
    Het zal inderdaad wel weer wennen zijn aan het Nederlandse weer hier, maar zoals Nicole schrijft we gaan de goede kant--de lente tegemoet.
    Tot ziens binnenkort!
    XXX
    Joke

  • 20 Februari 2012 - 17:44

    Elly:

    Welcome thuis Ingrid,

    Ik hoorde van je Moeder dat je er geweldig - en lekker bruin uitziet.
    Het zal wel weer even wennen wezen - maar je zult nog lang kunnen na-genieten - bij het arrangeren van je foto's - en aantekeningen - van deze heerlijke vacantie in Down Under. Graag wil ik t.z.t. nog eens je meegebrachte didgeridoo komen kijken.
    Groetjes,
    Elly

  • 20 Februari 2012 - 20:50

    Jeantine:

    fijn dat je weer veilig thuis bent, deze reis pakken ze niet meer van je af!!
    groetjes!

  • 21 Februari 2012 - 11:02

    Rianne:

    Welkom terug! Je kunt nu nog lekker even genieten en bijkomen van je geweldige reis. Erg leuk om je zo te kunnen volgen.
    Nu maar weer in het gewone dagritme komen en ik zie je vast binnenkort in het terweelse.
    Geniet nog van je vrije dagen........
    Rianne

  • 21 Februari 2012 - 21:53

    Marjolein:

    welkom weer op de zeeuwse bodem
    ik zie je weer wel in ter weel leuk om je reis te volgen hoor gr marjolein

  • 21 Februari 2012 - 22:06

    Marjolein:

    nou we kunnen je wel wereld reiziger noemen die waterval geweldig meid geniet nog van je vrije dagen en welkom in tw hoor gr marjolein

  • 22 Februari 2012 - 09:21

    Maurice:

    Ik heb de verhalen gelezen.
    Je hebt veel beleefd zeg. mooie foto's gemaakt.
    tot gauw

    Groet Maurice

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Krabbendijke

Ingrid

Actief sinds 15 Dec. 2008
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 59387

Voorgaande reizen:

16 September 2017 - 14 Oktober 2017

Zuid-Afrika & Swaziland

10 September 2016 - 01 Oktober 2016

Western Canada

15 Oktober 2015 - 27 November 2015

Back to Australia

30 April 2013 - 28 Mei 2013

Grand Panorama van China

27 December 2011 - 20 Februari 2012

Down under Australië

08 Januari 2009 - 06 Februari 2009

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: