Van Hervey Bay via Noosa naar Brisbane. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Van Hervey Bay via Noosa naar Brisbane. - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Van Hervey Bay via Noosa naar Brisbane.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Februari 2012 | Australië, Brisbane

Het duurde even voor ik een nieuw bericht kon plaatsen!
Ik wens iedereen die dit leest veel leesplezier.

Zaterdag 11 februari

We beginnen de ochtend weer op ons gemakje. Lekker ontbijtje buiten.
Rond half 10 gaan we naar de boulevard, daar is vandaag een markt.
We rijden er een stukje heen met de auto, want we moeten ook nog boodschappen doen.
Na een parkeerplaats gevonden te hebben, struinen we over een heel klein marktje. Wel leuk om daar even gekeken te hebben. Aan de overkant van de boulevard zijn allemaal kleine leuke winkeltjes te vinden, dus we vermaken ons wel.
Met de auto zijn we verder gereden om boodschappen te doen en je raad het nooit. Hier in Aussie hebben ze ook de Aldi.
Terug in de lodge hebben we een boterham genuttigd en weer een was gedraaid en buiten opgehangen.
Verder vandaag heerlijk aan het relaxen geweest. Ook weer gezwommen in mijn privé zwembad. Toen ik aan het zwemmen was namen ook de vogels in de omgeving een duik in het zwembad. Eerst schrok ik ervan maar daarna was het een geweldig mooi gezicht.
Vanavond hebben we weer een BBQ ter beschikking. Bij de Aldi al inkopen gedaan!
De BBQ moesten we delen met nog een familie. Dus deden we het vlees in twee keer grillen op de BBQ. Ondertussen als we er niets op hadden liggen, zaten we voor de lodge heerlijk te eten. We hadden salades, tomaten, stokbrood met knoflook boter,... met een flesje bier. Wat was het weer zalig eten.
Verder nog wat zitten internetten en relaxen. Douchen en heerlijk slapen in mijn kingsize bed

Zondag 12 februari

Vandaag beginnen we de dag met een feestje. Hans is jarig en heeft een kroonjaar.
We waren allen voor 7.00 uit bed. De boel een beetje versierd met slingers en ballonnen.
Nog even onze mail checken met dat gratis internet, want de volgende plaats kan het misschien niet omdat het veelte duur is.
Na een heerlijk ontbijtje hebben we de auto weer ingepakt, want we rijden 183 km verder naar het plaatsje Noosa.
Eerst moesten we nog een paar souvenirs ophalen die we eerder gezien hebben.
Onderweg naar Noosa was het redelijk druk op de weg. De omgeving was weer geweldig mooi.
Onderweg dronken we nog bij de big M de beste koffie van Aussie met een kleine muffin.
Net na de middag kwamen we aan in Noosa. Noosa ligt aan de sunshine coast.
Bij het info kantoor kregen we de regio's door, waar de betaalbare accommodaties zitten er zouden er genoeg zijn.
Bij de eerst accommodatie was de prijs van twee overnachtingen te duur, dus reden we verder.
Heel veel accommodaties zoals hostels en appartement zaten ook al vol. Dus wij naar een andere info kantoor en daar stuurde de mevrouw ons door naar een appartement wat ons zeker zou bevallen. Ze belde de eigenaar en die gaf door dat er nog plaats was. Dus wij reden naar het Picture point appartement. De eigenaar verwachte ons al en liet ons het appartement zien. Het was wel drie trappen verder naar boven, geen lift.
Maar wat we toen zagen voor de prijs voor twee nachten, was boven onze verwachtingen.
De lodge in Hervey Bay was geweldig maar dit....!
Het appartement heeft drie slaapkamers, twee badkamers, een grote huiskamer met open keuken met vaatwasmachine. We hebben zelfs een wasmachine en droger. Een heel groot balkon met zitje en ligbedden. Aan de zijkant van ons appartement is een trap die naar het dakterras gaat. Daar staat weer een grote bbq, ligbedden, zitje.
Jullie geloven het nooit maar we hebben een sauna, niet dat je er met deze buitentemperaturen in wil gaan zitten, maar het is een leuk detail. En het allermooiste van alles is, op het dakterras hebben we ook onze eigen jacuzzi oftewel ons eigen spa. We hebben dus een penthouse!!! Super hé! Voor de prijs van een gewoon appartement denken wij zelf.
Natuurlijk hebben we doorgegeven dat er een jarige onder ons is.
Na betaling moesten we wel vier trappen omhoog met onze bagage, want de auto staat in de bewaakte kelder garage.
Omdat het toch al weer laat in de middag was ben ik ´s middags in het zwembad gaan zwemmen. Later kwam zus ook nog en zijn we op een gegeven moment in de jacuzzi op ons dakterras gegaan. O, wat was het heerlijk en warm.
Wat hebben we een geweldig uitzicht over de rivier, de zee maar ook het stadje vanuit onze spa.
Ter ere van Hans haar verjaardag, heeft zij ons getrakteerd op een diner.
Bij The Reef restaurant hebben we alle drie een overheerlijke vis schotel genomen met kreeft, grote garnalen, tonijn en inktvis. Wat heb
Op de terug weg liepen we langs de drankwinkel en hebben we een flesje champagne gekocht.
In onze penthouse was het gelijk omkleden en naar het dakterras. Met een glaasje Prosecco ( champagne) zaten we in onze eigen spa. We kunnen het nog steeds niet geloven dat we hier zijn. Het is ongelooflijk.
We genieten van de mooie sterrenhemel en we hebben een hoop lol gehad.
Omdat het in de verte en later dichterbij begon te lichten. zijn we de spa maar uit gegaan. Maar ja, toen hadden we al ruim twee uur in de jacuzzi gezeten.
Wat een dag! Morgen zie ik wel of ik het niet allemaal gedroomd heb!

Maandag 13 februari

Na een uitgeruste nacht. Namen we ons ontbijtje toch binnen want vannacht had het flink geregend en de stoel kussens zijn allemaal nat geregend.
Met de auto reden we naar beneden Noosa Heads in. Daar parkeerde we onze auto, lopend in deze hitte zou je ruim een uur onder weg zijn. Noosa ligt op een berg!
Met ons Noosa stad map liepen we naar de opstapplaats van de Noosa Ferry cruise. De cruise vaart een bepaalde route over en Noosa Rivern en heeft totaal zeven stops aan de wal in de stad, waar je van boord kan stappen en later die dag weer aan boord kan stappen. Eigenlijk is het stad hoppen.
Bij andere stops was er niet zoveel te beleven, dus zijn wij gelijk naar stop zeven gegaan, Noosa Marina. Daar is een klein centrum van winkeltjes. Leuk om er te kijken en nog leuker bij ons is nu de winter uitverkoop maar hier de zomer uitverkoop. Leuke dingen gekocht voor weinig geld.
Met de Ferry cruise zijn we terug gevaren naar Noosa Heads. Zowel op de heen als op de terug weg zaten we bovendeks te genieten van de zon en het mooie uitzicht. Wat een mooie huizen staan hier. Iedereen heeft wel een zwembad in de tuin een eigen stijger met boot voor de deur. Je moet schatrijk zijn om die huizen te kunnen betalen.
Aangekomen in Noosa Heads zijn we daar de boel gaan verkennen. Maar op een gegeven moment kwam er flinke donkere wolken opzetten en we hoorden van een mevrouw dat het flink zou gaan stormen.
Dat word vandaag niet meer naar het strand gaan om te zwemmen en te zonnen, maar direct terug naar ons penthouse. Want onze was die al eerder nat geregend is vannacht, hangt nu wel droog aan de lijn. Gelukkig was alles voor de bui binnen.
Het was nog een beetje relaxen en reisverslag schrijven voor het avondeten.
We maken weer wat restjes op. Het smaakte weer allemaal heel erg goed.
Rond de klok van 20.30 zijn we weer met een glaasje Prosecco in onze jacuzzi gaan zitten, genieten van het goede leven. Helaas gebruiken we de Jacuzzi vanavond voor het laatst. Maar weer bleven we er meer dan twee uur in hangen.
Na een douche was het tijd om te gaan slapen!

Dinsdag 14 februari

Tijdens een ontbijtje op het balkon, konden we nog even genieten van ons prachtig uitzicht. Wat gaan we voor accommodatie krijgen in Brisbane???
Onze bagage weer mee sleurend naar beneden, de vier trappen af. Was het inladen van de auto gelukkig zo geklaard.
We gaan eerst een stuk lopen in het National park van Noosa.
Met de auto was het maar een stukje rijden.
We gaan maar een deel lopen van de Coastal track. Het pad is gelukkig goed maar gaat soms sterk naar boven. Het uitzicht is geweldig want we lopen langs de kust. De plaats voor de surfers. Er waren veel surfers bezig, maar de golven lieten nog al op zich wachten. Iedereen zat op zijn boord te wachten op de perfecte golf.
We liepen verder, het hele traject zou in totaal 10 km zijn maar wij gaan maar tot het Dolphin point vandaar zou je een prachtig uitzicht hebben, over de South Pacific Ocean, waar dolfijnen zouden zwemmen. Maar ook deze keer hebben we geen geluk!
In het plaatsje Noosa Heads hebben we nog een paar souvenirs gekocht. Daarna zijn we vertrokken richting Brisbane. Na lange tijd was het weer rijden over de snelweg.
Waar je 110 mag rijden. Op andere wegen was het maximale 100.
Onderweg nog een bakkie koffie gedronken. Na 140 km gereden te hebben kwamen we aan in Brisbane. In het drukke centrum van Brisbane was een info kantoor gevestigd.
Voor we daar konden komen was het eerst zoeken naar een parkeerplaats voor de auto.
Eindelijk bij het info kantoor aangekomen, kregen we een aantal plaatsen door voor een goede accommodatie.
Zonder goedkopere Tom Tom kom je hier nergens, want het is allemaal een richtings verkeer.
Hoeveel accommodaties we langs zijn geweest, weet ik niet meer maar alles zat vol. Na heel lang zoeken hebben we eindelijk een appartement gevonden voor maar een nacht. Daarna moeten we nog wat gaan zoeken voor de andere vier nachten. Het is inmiddels ook al weer laat in de middag.
Na wat spullen uit de auto gehaald te hebben zijn we de auto gaan wegbrengen, naar de parkeergelegenheid van de appartementen complex. Dat was aan de achterkant.
In die straat zagen we nog een accommodatie, dus wij zijn binnen gaan vragen of ze voor de komende vier nachten nog plaats hebben. Na lang gepuzzel heeft de eigenaresse toch plaats voor ons. Van woensdag tot zondagmorgen.
Niemand begrijpt waarom het zo druk is in Brisbane. Het is wel een geliefd stad om te verblijven. Momenteel zitten we een eind van het centrum van Brisbane in de wijk Buranda.
Na wat eten gehaald te hebben, zijn we in ons appartement gaan eten. Hier hebben we totaal geen luxe! Maar dat hoeft ook niet altijd.
Vanavond nog wat zitten relaxen en reisverslag geschreven.
Vermoeid na een lange dag, zijn we gaan slapen.

Woensdag 15 februari

Na het ontbijt was het weer verkassen naar een ander accommodatie het Tottenham Court. Gelukkig kunnen we het lopend doen. We mogen de bagage alvast op de kamer leggen, maar deze moet verder nog wel schoongemaakt worden. Rond 11.00 zou de kamer wel schoon zijn. De auto mogen we ook al op het beveiligd parkeerterrein zetten.
Daarna gingen we naar het kleine winkelcentrum in de buurt. Wat rondlopen en nog dingetjes gekocht die ik nog nodig heb.
Op een terrasje nog lekker een bakkie koffie gedronken en mensen kijken.
Eindelijk konden we op onze kamer, dus was het tevens de auto met al de spullen en souvenirs leeghalen.
Dit is onze laatste accommodatie hier in Australië!
De kamers zijn niet groot maar ruim genoeg voor ons drieën. Helaas hebben ze hier geen zwembad, maar weer wel gratis internet. Dus konden we na een lange tijd weer een bericht plaatsen.
Het is nu 12.30 en we zullen wel zien wat we verder gaan doen vanmiddag. Morgen gaan we in ieder geval naar het centrum van Brisbane. Onze laatste souvenirs kopen, denk ik.

Iedereen weer bedankt voor de lieve berichtjes. Een groet uit Aussie!
Ingrid XXX

• 15 Februari 2012 - 09:50

Joke:

Hee Ingrid,

En dan ben je opeens bijna weer terug......., Klinkt goed die jacuzzi zeg.... zou zo erbij in willen stappen, Nu ik hoop dat je daar nog een paar leuke dagen hebt (ben je weer helemaal beter?) en een goede terugreis hoor!

groetjes,
    Joke

• 15 Februari 2012 - 12:37

Rianne:

Hallo,
    Tjonge..., wat een luxe daar! Zitten de dames gewoon 's avonds met een glas champagne in de jacuzzi onder de prachtige sterrenhemel van Aussie!! ( hoezo ben ik jaloers??!!).
    Wat gaat de tijd toch snel, jullie komen ( helaas voor jullie) al weer bijna terug naar huis.
    Ik wens jullie nog een paar leuke en gezellige dagen toe in Brisbane en geniet nog van het mooie weer.
    Groetjes Rianne

• 15 Februari 2012 - 18:44

Nicole:

Ik las :jacuzzi,penthouse,luxe....en dacht : daar hoort een bubbeltje bij
    :-)
    Maar dat goede idee hadden jullie gelukkig ook ;-)
    Het lijkt wel Dynasty....hahaha.
    Geniet van de laatste dagen daar en ik wens jullie vast een goede terugreis(weet niet precies wanneer je terugvliegt)
    Groetjes Nicole

• 15 Februari 2012 - 18:55

Jeantine:

wauw wat klinkt dat allemaal goed, heerlijk! geniet er nog even van!
    Groetjes Jeantine.

• 17 Februari 2012 - 13:07

Aunty Irma:

Alweer het laatste weekje. Ik zal je reisverhalen wel gaan missen, wat hebben jullie veel gezien en genoten van al het moois in Auss. Heel wat kilometertjes afgelegd. Zijn jullie nu ook in de buurt van Tony geweest? Hij woont aan de westkust, ik dacht dicht bij Perth. Lieve Ingrid, wij wensen je nog een paar heerlijke dagen toe en een heel goede terugreis. Tot ziens en horen.
    Je moeder is zo blij van je terugkomst.
    Groetjes en kusjes van haar.
    Liefs,
    Aunty Irma en Uncle Ad