De laatste dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Brisbane

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

18 Februari 2012 | Australië, Brisbane

Vervolg woensdag 15 februari

Na 12.30 eerst maar eens lunchen!
Voor de eerste keer heb ik mijn rugzak bijna leeggehaald. Spullen die ik nog aan wil doen in de kast gehangen of gelegd. Alle souvenirs en dat zijn er inmiddels heel wat. Heb ik er uitgehaald
en ook in de kast gelegd. Het laatste gaat op de terugweg mooi in mijn nieuwe koffertje.
Later op de middag nog even boodschappen gehaald, voor het avondeten. Het is nu per dag even naar de winkel want we willen niet te veel inkopen doen. Gelukkig is de supermarkt heel erg dichtbij, de straat oversteken.
Vanavond weer heerlijk gekookt! Na de afwas nog wat zitten internetten beneden in lounge want op onze kamer hebben we geen bereik. Ook nog even zitten chatten met een bekende.
Na een douche nog wat zitten lezen op de e-reader en dan was het weer tijd om te gaan slapen.

Donderdag 16 februari

We waren alle drie weer vroeg wakker. Na een ontbijtje zijn we richting de bushalte gelopen.
Want we gaan vandaag de stad onveilig maken. We hoefde niet al te lang op de bus te wachten.
Het is een behoorlijk eindje naar de stad rijden met de bus in het drukke verkeer van de city Brisbane. Eigenlijk niet te doen met de auto. Het is tevens nog heel erg duur om je auto te parkeren in de binnenstad.
Na wat stops gemaakt te hebben was het niet druk in de bus. Maar we hadden wel heel veel stoplichten tegen. Bij Ann street konden we uitstappen en waren we in het centrum van Brisbane. In de Queen st mall is de plaats waar je moet zijn voor al je inkopen in de stad.
Er was van alles te vinden, souvenirs winkels, outdoor zaken, eet gelegenheden,.....
Natuurlijk moesten we nog een aantal souvenirs scoren en wilden we bij een paar outdoor zaken kijken.
Eerst gingen we naar het info kantoor, want in Brisbane moet een aantal verschillende markten zijn op vrijdag en zaterdag. Waar we nog naar toe willen gaan, maar niet weten waar het is. Daar konden ze ons op de info heel goed mee helpen.
Ook was het gezellig om wat te gaan drinken en later weer wat te lunchen. We vermaakten ons goed in de stad.
Rond een uur of 15.00 wilde we terug naar onze accommodatie. Maar zus en ik moesten eerst onze didgeridoo gaan kopen. Tijdens het rondkijken een hele dag, zag ik een hele mooie. Niet te veel beschilderd!
Met onze didgeridoo in een speciale zak gingen we richting de bushalte. We moesten toch nog vragen waar we op moesten stappen. Want de plaats waar we uitgestapt waren, was een eenrichtingsweg. Uiteindelijk moesten we weer een stukje terug lopen. Maar we vonden het wel. We hoefden niet lang te wachten op de bus.
Het was weer heel erg druk op de weg. Het lijkt wel of het nooit rustig is hier!
Na een hele dag slenteren was het heerlijk om even te relaxen en te internetten. Kijken of er weer nieuwe berichtjes zijn. En jawel hoor ik had weer hele leuke reacties.
Op de kamer daarna nog even reisverslag bijgewerkt en wat zitten lezen.
Eind van de middag zijn we om de boodschapjes geweest.
Vanavond zijn we snel klaar met het eten. We hebben wel gebakken eieren met spek en een kop soep bij het eten. Het was erg lekker.
Later op de avond nog even wezen internetten voor het slapen gaan.

Vrijdag 17 februari

Vanmorgen werden we allen later dan normaal wakker. Na een lekker ontbijtje moesten we toch nog gaan bedenken wat we vandaag eens zouden kunnen gaan doen.
Toen kwam ik met het idee om richting de Brisbane river te gaan met de bus en misschien dat we daar wel op een boot kunnen gaan varen.
Van de hotel eigenaresse hadden we vernomen dat we lijn 109,124 of 125 moesten hebben die kanten op. Bij de bushalte aan de Ipswich Road, bij het P.A. Hospital moesten we opstappen. Gelukkig niet ver lopen van onze accommodatie. We hoefden niet lang op de bus te wachten. Het was een minder lange route als gisteren, maar net zo duur. Aangekomen bij de South Bank bus station. Was het de straat uit lopen naar de Brisbane River. Wat zag het er gezellig uit aan de rivier kant. Er was een park aangelegd, zo mooi. Aan de overkant van de rivier stonden hoge gebouwen. Op die manier kan je niet vergeten, dat je in een hele grote stad loopt.
Langs de rivier lopende zagen we ook een aangelegd zwemparadijs met zand en speel attracties voor de kinderen. Er was zelfs een lifeguard aanwezig. Als we dit van te voren geweten hadden, had ik beslist mijn bad kleding meegenomen.
We besloten met de City Cat te gaan varen. Wat hadden we een geluk het buskaart is in totaal twee uur geldig en kan ook gebruikt worden voor deze boot.
We voeren eerst westelijk de rivier af onderweg kwamen weer mensen aan boord of gingen eraf.
Op deze manier zie je toch wat van de stad en in ieder geval niet het drukste deel.
Na een leuke rit van een uur gingen we van boord.
De omgeving verkennende, kwamen we een heel gezellig chocolade restaurant tegen.
Alles wat er gemaakt werd zat chocolade in of op verwerkt. We namen daar wat te drinken!
Verder waren ze bezig met het opzetten van marktkraampjes voor de avondmarkt. Ook voor de zaterdag en zondag. Wellicht gaan wij er morgen naar toe.
We liepen weer terug naar de Brisbane rivier en namen de city Cat opnieuw nu richting het oosten. De heenweg duurde al een uur maar het was zo heerlijk aan boord.
Uiteindelijk gingen we weer van boord en het was tijd om te lunchen. We namen een wrap met tonijn en kip. Het smaakte heel erg goed. We liepen verder langs de rivier op weg naar de South Bank bus station. Met lijn 109 werden we bij het P.A. Hosital afgezet. Het was maar een klein stukje lopen naar ons onderkomen.
Daar heerlijk de verdere middag zitten relaxen, buiten in de tuin in de schaduw nog even zitten internetten en reisverslag zover bijwerken tot de accu van mijn laptop leeg was. Daarna maar met de e-reader in de hand zitten lezen.
Verder nog wat boodschapjes gedaan en weer een makkelijke maar smaakvolle maaltijd gegeten.
Vanavond nog zitten internetten en reisverslag verder van vandaag afgemaakt.
Door de warmte toch een hele vermoeiende dag!

Zaterdag 18 februari

Het is onze laatste dag in Australië. Wat hebben we veel gedaan en gezien.
Het is een reis om nooit te vergeten!
Het is zo snel gegaan die acht weken.

Net als andere dagen waren we weer vroeg wakker. Na het ontbijt zijn we nog even gaan internetten. Toen lazen we over het bericht van de Prins Friso.
Rond 9.00 zijn we weer met de bus richting South Bank Bus station gegaan. We wilden aan de overkant van de Brisbane Rivier naar de markt toe dat zou er vlak bij zijn. Dus weer met de gratis City Cat naar de overkant. Daar aangekomen bleek de grote markt met 11 stalletjes, pas op zondag te zijn. Er was nog een andere markt te zijn maar dat was nog een heel stuk lopen voor we daar zouden zijn.
Met de City Cat gingen we weer een eindje terug tot aan Queens street. Die doorloopt naar de Queen Mall. Daar nog wat rondgekeken en zus kocht daar nog, de allerlaatste souveniertjes.
Ook nog wat gedronken in de stad een heerlijke smoothie.
Het was ondertussen ook aardig bewolkt geworden. We hadden vanmorgen wel onze zwemkleding meegenomen, maar omdat het er dreigend uit zag zijn we niet meer naar de South Bank gegaan, maar terug naar onze accommodatie.
Het was inmiddels al weer 13.30 toen we gingen lunchen op onze kamer.
Nu zit ik samen met zus heerlijk buiten in de schaduw. Het is gelukkig nog droog gebleven en zo nu en dan komt de zon weer door.
Ik maak mijn reisverslag zover dat ik het dadelijk weer kan gaan plaatsen op mijn site.
Het zal het laatste bericht worden vanuit Australië. Morgenochtend moeten we al om 10.00 de huurauto inleveren. Daarna verblijven we op het vliegveld van Brisbane.
Onze vlucht gaat om 14.20, met een tussenstop van enkele uren in Bankok.
Op maandag 20 februari zet ik weer voet op Nederlandse bodem. We landen als alles volgens schema gaat om 5.56.
Eind van de middag ga ik mijn rugzak weer een beetje netjes inpakken. Ook mijn kleine dag rugzak.
Hoe moet ik alles mee krijgen!!
Mijn laatste reisverslag zal vanuit Nederland zijn. Met het verslag over de terug reis.
Als avondeten hebben we weer een lekker hapje en later op de avond maken we het nog gezellig met de laatste hapjes en versnaperingen, zoals chips en champagne,...
Een goede afsluiting van onze prachtige vakantie.

De berichtjes uit Nederland waren weer geweldig!
Heel veel liefs Ingrid

• 18 Februari 2012 - 07:37

Nicole:

Een hele goede terugreis Ingrid!
    Toch wel weer fijn dat je snel je familie weer ziet.

Groetjes Nic

• 18 Februari 2012 - 11:19

Rianne:

Hoi,
    Nou, jullie laatste dag down under. Jullie kunnen wel terugkijken op een fantastische reis. Wat hebben jullie veel gezien, ondernomen en gereist.
    Een goede reis terug naar huis en tot gauw!!
    Groetjes uit het koude kikkerlandje.....Rianne.
    Ps zal wel tegenvallen hier de temp, zijn jullie niet meer gewend!!!

• 18 Februari 2012 - 19:02

Joke:

Hallo Ingrid,

Je hebt een vakantie om op terug te kijken.
    Een heel goede terugreis toegewenst!!
    tot ziens in het zeeuwse!
    Joke

• 19 Februari 2012 - 21:43

Jeantine:

Goede terugreis ingrid! en neem please wat warmte mee!!!
    tot gauw w.s. groetjes jeantine.