Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Adelaide

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

12 Januari 2012 | Australië, Adelaide

Woensdag 11 januari

Heerlijk om weer een keer uit te kunnen slapen!
Als ontbijt hadden we pannenkoeken, dit kregen we van de YHA (hostel). Twee keer per week op woensdag en zaterdag bakken ze pannenkoeken voor de gasten. Op twee gasfornuizen stonden acht pannetjes te gelijk te bakken. Stroop of suiker, kon je op je pannenkoek doen. O, wat smaakte dat goed!
Met de tram zijn we vandaag naar het kust plaatsje Glenelg gegaan. Op zo'n 10 km van Adelaide vandaan! Tussendoor hadden we vele stops!
Het is een frisse ochtend, geen weer om te zwemmen. Hierdoor zijn we maar heel even over de pier gelopen.
Aan het strand zijn er maar twee mensen, die het gingen wagen om de zee in te gaan. Mij te koud!
We besloten het plaatsje zelf maar in te gaan. Eerst liepen Town Hall binnen. Daar zagen we speelgoed, gemaakt door studenten van de universiteit. Het waren soort van kijkdozen met bewegende onderdelen. Best leuk om even te zien. Boven was er meer geschiedenis over het plaatsje Glenelg.
We liepen verder het winkelcentrum in. Er waren hele leuke kledingwinkeltjes, maar alles was er heel erg prijzig.
Tussendoor nog gezellig op een terras koffie gedronken en wat gegeten. Het weer knapte gelukkig weer op!
Met de tram zijn we terug naar Adelaide gegaan.
Daar nog even het centrum in geweest! Ik had het nog nooit eerder gezien, maar hier mag je als voetganger een kruispunt schuin oversteken, als het stoplicht op groen staat. Dus niet alleen recht oversteken!
Vanavond rond 19.30 begonnen met het klaarmaken van ons eten in de gezamenlijke keuken. Leuk te zien wat iedereen, om je heen aan het klaarmaken is. Het rook er weer geweldig en ons eten smaakte ook weer goed. We hadden gewoon Nederlandse pot vanavond. Stukje vlees, aardappelen, en worteltjes met een glaasje wijn. Als toetje hadden we vanille yoghurt. De aardappelen smaken hier heel erg goed. Het zijn al nieuwe aardappeltjes.
Na het eten was het druk in de keuken voor de afwas. Het is wel de bedoeling om de spullen die je gebruikt weer schoon achter te laten.

Donderdag 12 januari

Voor 10.00 moesten we vandaag weer uitgecheckt zijn, bij YHA. De auto hebben we super snel ingeladen.
Eerst rijden we met de auto naar het Rockforde hotel. Daar mogen we onze bagage alvast opslaan, want we kunnen niet eerder dan 12.00 inchecken.
Onze eerste auto leveren we vandaag ook in bij Europcar. In 11 dagen hebben we 2321 km gereden. Zonder deuken natuurlijk! Hahahaha.
Nu we nog niet in het hotel konden, zijn we het noorden van Adelaide gaan verkennen. We zijn eerst een heel stuk langs de Torrens Lake gelopen. Er waren veel mensen aan het joggen en op het water waren ze aan het roeien en waterfietsen. Ook waren er vele vogelsoorten, papegaaien, zwarte ganzen, duiven met een kuifje,.... Over de brug liepen we nog een eindje door, richting het noorden van de stad.
Ondertussen was het bijna 12.00, dus liepen we terug naar ons nieuwe hotel, voor de komende nacht. We slapen in een heel wat duurder hotel. Met een hele mooie kamer. Dit doen we in verband met de trip naar Kangaroo Island morgen. Deze trip hebben we in Nederland al geboekt!
Na wat gegeten te hebben, zijn we de stad weer ingegaan.
Daar nog een lekker biertje gedronken op terras.
Vanavond gaan we bij de Griek eten en vroeg naar bed. Morgen wekken ze ons om 5.30 en om 6.25 worden we opgehaald voor onze trip naar Kangaroo Island.
O, wat heb ik daar veel zin in!

Weer bedankt voor de lieve reacties!
Blijf vooral berichtjes sturen.
Liefs Ingrid.

• 12 Januari 2012 - 09:50

Joke:

Je hebt het erg leuk lees ik en je hebt prachtige foto's.
    Geniet er maar van hoor!!
    Hier is het een zachte winter, gelukkig geen gladdigheid, al zou een paar dagen vorst natuurlijk niet verkeerd zijn.
    Nu tot het volgende verslag dan maar!!
    groetjes,
    Joke

• 12 Januari 2012 - 11:20

Bianca:

Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Nou hier is ook alles onder controle er zijn nu 2 slaapkamer af op elektra en stopcontacten en vloer na maar het word wel heel mooi.
    Je zult wel raar staan te kijken als je ziet hoe het er nu uit ziet.
    Nou doe iedereen daar de groeten en nog veel plezier verder.

• 12 Januari 2012 - 20:30

Marjolein:

hoi ingrid en ??
    wat leuk je verslagen, meid wat leuk dat jullie zo genieten, super leuke fotos heb je ,erg mooie omgeving lekker warm weertje, nou geniet maar veel hoor je heb het verdient zo,n uitdagende vacantie ik volg je hoor goeie reis he,
    gr marjolein

• 13 Januari 2012 - 22:52

Conny De Moor:

He Ingrid,

Wat leuk om zo af en toe eens te kijken wat jullie aan het doen zijn. Wat zul je toch genieten van al die prachtige dingen die er te zien zijn. En wij hier maar kou kleumen. Geniet er maar van hoor meis.
    Liefs Conny

• 14 Januari 2012 - 13:41

Willemderooij:

heel interessant en ik blijf dit volgen