Al weer in Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Al weer in Mount Gambier - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Al weer in Mount Gambier

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

07 Januari 2012 | Australië, Mount Gambier

Ik wil weer iedereen bedanken voor de lieve berichtjes! Elke keer als ik mijn reisverslag open is het een verrassing, wie er allemaal heeft gereageerd.
Het is zo leuk om iets van jullie te horen!

Het vervolg van donderdag 5 januari

Wat is het leuk om door Queen Victoria market te lopen! Ik beschreef al dat het de grootste markt is van Australië, dat klopt niet helemaal. Het is de aller grootste markt van het zuidelijk halfrond en het is maar liefst 7 HA groot.
Wat is er veel te koop, vlees, vis, groente, kleding, heel veel souvenirs,..... Ook zijn er hele leuke eettentjes!
Zelfs drop en snoep aan de meter is er te koop! Dus als grote drop liefhebster, kon ik het niet laten een paar metertjes drop te kopen. Natuurlijk ook nog een paar hele leuke souvenirs gekocht, zoals twee kleine dienbladen, de een met koala's en de ander met kangaroos erop. Wat was dat een leuke markt!
Verder zijn we de stad nog in geweest om te verkennen. Er was een winkel etalage nog in de Santa Claus stijl, met bewegende poppen en muziek. Het was zelfs nog een hele attractie!
Wat gaat zo'n dag snel voorbij! Met de tram gingen we terug richting ons appartement. Bij de kust moesten we al uitstappen!
Langs allerlei leuke winkeltjes liepen we richting de supermarkt. Bij een winkeltje konden we het niet laten, even binnen te kijken. En jawel hoor een leuke zwarte driekwart broek gekocht.
Vanavond eten we in het appartement en koken we gedeeltelijk zelf. We eten vers gevulde, gebraden kip met aardappelen en salade en bier. Niet al te duur, we moeten toch op de kleintjes letten! Het was weer tijd om een wasje te laten draaien. In elk hotel, hostel,.. staat wel een wasmachine en een droger. Makkelijk en snel klaar!
Tegenover ons appartement ligt het St kilda Botanical Gardens, daar zijn we na het avondeten nog naar toe geweest. Het krioelt er van de papegaaien groen,rood met blauw en witte papegaaien die leven daar in het wild. Ze maken een hels kabaal!
Als het niet zo warm is worden ze erg actief, dus vliegen ze overdag uit op zoek naar koelere plaatsen. Bij schemering verzamelen de papegaaien weer in het park om daar te overnachten.
Dat leverde weer erge mooie foto's op!
Terug op onze kamer mijn dagboek bijgewerkt en relaxen daarna was het weer tijd om te gaan slapen.
Morgen nog een dagje Melbourne!

Vrijdag 6 januari

Na een goede nachtrust weer fris uit bed. Na een heerlijk ontbijtje zijn we nog even naar het park gegaan maar de papegaaien waren al uitgevlogen. In de winkelstraat stapte we weer op de tram, om richting het centrum te gegaan. Bij het Federation square stapte we op de tourist shuttle een gratis bus die in het centrum rond rijdt. Bij het Australian Sports Precinct stapte we uit. Hier ligt het Melbourne park waar op 16 januari de Australian open (tennis) word gehouden. Ze waren al druk bezig met de voorbereidingen hiervan. Alles was al met hekken afgezet. Vele sponsortenten stonden er al. Wel leuk om dit gezien te hebben! Hier staat het Rod Laver Stadion! Het centre court van Australian open! Helaas mogen we vanwege de voorbereidingen niet binnen kijken.
Met de gratis shuttle bus zijn we door het centrum gaan touren. Langs het Melbourne Museum en ook weer langs de Queen Victoria Market. Ook gingen we langs de haven van Melbourne. Bij de Sherine & Royal Botanic Gardens zijn we uitgestapt. Op een bankje hebben we zitten picknicken. Het is een prachtige warme dag!
Daarna een hele grote ronde rond de vijver gelopen van de Botanic Garden. In het water zaten vele vogelsoorten o.a. zwarte ganzen Maar ook waterschildpadden zijn we tegen gekomen. Die mooi voor de foto, met hun kopje boven water kwamen. Zelfs paling zat er in de vijver. Alles is zo mooi met al die bomen en bloeiende planten. Wat was het genieten!
Met de schuttle bus zijn we weer naar het Federation square gegaan. Om nog wat foto's te maken van dit plein en het oude station.
Met de tram gingen we weer naar ons appartement aan de kust. Daar weer heel wat boodschappen gehaald voor de reis morgen. Na het avondeten nog wat zitten relaxen en mijn reisverslag weer bijgewerkt. Morgen weer vroeg op doorreis, voor nu welterusten.
Het was een geweldige tijd in Melbourne!

Zaterdag 7 januari

Vroeg opstaan, ontbijten en de auto weer inladen.
Vandaag rijden we verder richting Adelaide het is 729 km volgens de route kaart. Maar wij nemen de Great ocean road. Het is wel omrijden maar het is een schitterende route langs kleine stadjes, aan de kustgebieden. Het was behoorlijk druk bij de kustplaatsjes zoals Anglessea, Lorne, Apollo Bay,... De weg ging door de beboste bergen. We konden niet hard rijden, want er waren behoorlijke haarspeld bochten bij. Het leek wel de bergen van Oostenrijk!
Het weer was een beetje somber en soms ging de temperatuur ook naar beneden tot 19 graden. Nu begrijp ik waarom ze het hier in Australië, dan koud hebben. Ik liep zelf ook met kippenvel rond. Al snel liep de temperatuur weer op tot 26 graden.
Toen we bij het plaatsje Warrnambool kwamen besloten we verder te gaan langs de gewone snelweg richting Adelaide. Zodoende moesten we de binnenlanden in. Bij het plaatsje Mount Gambier zijn we uiteindelijk gestopt. We overnachten in het Tower Motor Inn motel.
Morgen komen we aan in Adelaide!

Liefs Ingrid

O,Ja voor de liefhebbers heb ik een klein filmpje geplaatst van het vuurwerk in Sydney.
Veel kijk plezier!!

• 07 Januari 2012 - 11:13

Nicole:

Hey Ingrid,

Ik vroeg me na het lezen van je verslag weer af of je aan het eind van de dag niet met je tong op je knieen hangt.Wat zien jullie veel en wat toeren jullie veel op 1 dag zeg.
    Ook de indrukken die je opdoet niet te vergeten!
    Het klinkt echt prachtig.....vooral het idee van zulke kleurige dieren!
    Have fun!

Liefs Nic

• 07 Januari 2012 - 14:22

Wendy En Menno:

Lieve Henny,

Het klinkt echt geweldig. Ik ben blij dat jullie zo genieten van al die mooie plaatsen en de dieren die jullie zien.
    groetjes en tot schrijfs maar weer.

Liefs wendy en menno

• 08 Januari 2012 - 13:24

Lize..:

Super om al je reisverslagen te lezen..Gaat goed daar zo te zien..Ik kom zo snel mogelijk jullie kant op..;-)haha,was t maar waar..Je ziet er genoeg en neemt dus af en toe ff n andere route,maar dat is wel top dat t zo kan..Lachen dat je dan kippevel krijgt bij 19 graden(voor iemand net als jou die t niet snel koud heeft..Hier valt t weer qua temp ook mee,alleen storm/regen deden de dijken in Groningen/friesland bijna doorbreken,dus t was heftig..
    Nou geniet ervan daar,maar dat gaat vast lukken..
    Doei groetjes Lize..