Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Melbourne

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

05 Januari 2012 | Australië, Melbourne

Dinsdag 3 januari

Vanmorgen rond 8.30 opgestaan. Na het inpakken van de auto en gegeten te hebben verlaten we Canberra en rijden we in de richting van Melbourne 656 km. We rijden het niet in één keer, want we hebben genoeg tijd om rond te trekken. Onderweg stoppen we een aantal keren, om wat te drinken, eten en plas pauze te houden.
Het is weer een hele warme dag 39 graden gaf de meter in de auto aan dus moeten we veel drinken en vooral blijven smeren met zonnebrand factor 30. Uit Aussie, want die is veel krachtiger als alle zonnebrandcrèmes uit Nederland.
Aan Hyundai raak ik al aardig aan gewend. Alleen als ik heel snel richting aan wil geven gaan de ruitenwissers nogal eens aan. Dit zit dus anders als in Nederland, dat vergeten we alle drie nog al eens.
Met het rijden wisselen we elkaar af!
Bij het plaatsje Wodonga zijn we gestopt bij een informatie kantoor. We willen hier in dit plaatsje de nacht doorbrengen. Al snel vond de dame die ons hielp in het plaatsje Albury niet ver van Wodonga af een verblijf plaats voor de nacht. Het is het Albury Motor Village. Op een kaart wees ze aan wat voor kant we op moesten. Maar helaas na een aantal keren heen en weer te rijden en vragen waar het was, vonden we dan eindelijk onze verblijfsplaats.
We zitten in een vier persoons- vakantie huisje. Met alles er op en er aan.
Nadat we ons hadden geïnstalleerd zijn we in de buurt boodschappen gaan doen. Want we eten vanavond in het huisje. Bij het winkelcentra zagen we een ALDI, dus hebben we daar geshopt.
Omdat het zo warm is besloten we om cup a soep, aardappelsalade en komkommer te eten en als toetje een ijsje. Dat smaakte wel hoor, ook het heerlijk koude Australisch biertje.
Zodoende ging de avond snel voorbij. Nog mijn dagboek bijgewerkt en gedoucht en dan slapen. Morgen weer vroeg op!

Woensdag 4 januari

Het was vandaag om 7.00 opstaan. Na alles weer ingepakt te hebben vervolgde we onze weg richting Melbourne. Toen we vertrokken was het 's morgens al 26 graden.
Onderweg hadden we wat buitjes en was het wat frisser geworden buiten, tot 20 graden.
Als we een stop maakten kwam de frisse wind al tegemoet, als je het portier opende.
De omgeving waar we doorreden was prachtig heuvelachtig met vele verschillende groen kleuren. Waar dan ook niemand woonde. We hebben niet alleen de snelweg genomen maar ook de binnen wegen, die waren nog mooier. Aan de kant van de weg zagen we ook borden met kangaroos en koala’s er op, deze kunnen hier zomaar ineens oversteken.
Rond een uur of 12.00 kwamen we aan in Melbourne. Melbourne ligt in de staat Victoria!
Daar stuurde de zogenaamde TomTom, ons helemaal naar het centrum. Veel informatie kantoren waren er niet in de buurt, dus bleven we maar zoeken en rondrijden. Op een gegeven moment zagen we een bord met daarop een naam The Hostel. Dus dachten wij dat het een hostel was. Wij naar binnen! Bleek het een bejaardentehuis te zijn met de naam The Hostel. Achteraf wel lachen. Hadden die ouderen zich weer jong kunnen voelen, wanneer wij daar zouden kunnen overnachten. Hahahaha.
We belande uiteindelijk op Federation square, bij het informatie kantoor. Het was er erg druk, dus duurde het even voor ze ons konden helpen. Ze vond een leuk appartement van Easystay. Voor 124 dollar per dag voor 3 personen. Dat is een mooie prijs, dus boekte ze ons verblijf gelijk, voor de gedurende drie dagen!
Natuurlijk was het nog een eindje rijden en weer reden we verkeerd. Onderweg nog een aantal keren gevraagd aan voorbijgangers. Eindelijk konden we ons melden bij het kantoor van Easystay. Daar kregen we de sleutel van ons appartement en de routebeschrijving. Wat niet ver is van het strand. Maar alle routebeschrijvingen zijn hier moeilijk te lezen of erg onduidelijk. Met het gevolg dat we weer verkeerd reden. Ik reed dus kon ik verder niet goed op de aanwijzingen van straatnamen letten!
Na lang rijden, zoeken zagen we dan eindelijk waar we wezen moesten.
Na het uitladen van de auto en ons hadden geïnstalleerd in ons appartement, hebben we besloten om vanavond toch maar uit eten te gaan. We waren te moe en hadden geen zin om nog te moeten koken. In een gezellig tentje niet ver van ons appartement zijn we carbonada (pasta) gaan eten met een heel lekker biertje.
Op de kamer niet veel gedaan. Even gelezen en gedoucht en daarna als een blok in slaap gevallen.

Donderdag 5 januari

Vanmorgen redelijk op tijd wakker, maar nog een momentje van rust, voor ons zelf genomen. Lekker wat lezen op het gemak aankleden en eten.
Vandaag gaan we Melbourne verkennen!
Omdat we wel een eind van de stad afzitten, in de wijk ST Kilda, Melbourne. Namen we het openbaar vervoer, de tram richting het centrum. Omdat we meerdere trajecten nemen, hebben we een dagkaart gekocht. Je kan dan overal, door heel de stad reizen!
We stapte uit in Elisabeth Street. Vandaar af was het maar een klein stukje lopen naar de Queen Victoria Market, die we zeker moeten bezoeken. Het is de grootste markt van Australië.
Op dit moment zitten we bij de Big M. Even een boterham eten, wat drinken en gratis internet!
Het vervolg van het reisverslag vanuit Melbourne komt weer later!

O,ja vandaag is mijn tante jarig!
Bij deze gefiliciteerd met uw verjaardag!

Liefs Ingrid.

• 05 Januari 2012 - 10:21

Krabbendijke:

Hallo Ingrid,
    Leuk weer van je te horen.
    Ja de "Vic-markt " van Melbourne - zo'n 7 HA. groot met o.a. al die internationale restaurantjes.
    Hebben jullie er Italiaans - Grieks - of Pools gegeten ? Wat een heerlijke temperatuur daar bij jullie.
    maar de auto heeft zeker AirCo ?Gefeliciteerd met de verjaardag van je tante Clementine .Anne en Mieke zijn momenteel aan het logeren bij Oma -en gaan vanmiddag met Oma zwemmen naar de Inkel.Dat zullen ze wel leuk vinden.veel plezier in Melbourne.
    Groetjes,
    Elly

• 05 Januari 2012 - 12:00

Jans:

hey van de G,
    Nou dat valt me van je tegen dat je niet 1 nachtje in het bejaardenhuis wil slapen haha. Leuk toch tussen die ouwetjes. De temperatuur is om jaloers op te worden. Beter dan al die regen en storm hier.
    Groetjes Jans, en blijven smeren eeeeeej.