Kangaroo Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

15 Januari 2012 | Australië, Sydney

Vrijdag 13 januari

Eindelijk is het zover we gaan naar Kangaroo Island.
O, wat was het vroeg opstaan! Dat is het grootste nadeel van heel de trip, vroeg uit bed komen. Onze wake up call was om 5.30. We waren al snel klaar en konden beneden, onze grote rugzakken opslaan. Onze enige bagage was de dag rugzak, met wat kleding en toiletspullen en de spiegelreflexcamera.
Er arriveerde om 6.30 een grote touringcar voor de deur van het hotel. Het was nog niet druk in de bus. De bus ging nog langs andere hotels gasten ophalen. Uiteindelijk zat de bus vol, dus konden we op weg naar Cape Jervis gaan. De natuur onderweg was heel erg mooi. Op een stukje weiland zagen we meerdere kangaroos lopen. O, ja leuk om te weten bij ons noemen we ze kangoeroes en hier in Aussie Kangaroos.
Naar de boot was het nog ruim twee uur rijden. Toen we daar aankwamen moesten we alles uit de bus meenemen. We hadden ook al vast onze instapkaart voor aan boord gekregen, dus konden we gelijk doorlopen. Aan boord hadden we een tafel met stoelen om te zitten.
Om 9.00 vertrok de sealink van de kade van Cape Jervis. Aan boord namen we een heerlijk bakkie koffie en genoten we van het uitzicht en konden we kijken naar een video film over Kangaroo Island.
De boot voer in drie kwartier naar Penneshaw.
Daar was ik als eerst, die de boot verliet en aan wal kwam van Kangaroo Island. Er stonden andere bussen klaar en we moesten opgeven of we een of twee dagen bleven. Natuurlijk blijven we twee dagen. We hebben een internationaal gezelschap. Zwitsers, Italianen, Australiërs,...... Een groep van ongeveer 13 man.
Onze chauffeur Daniël vertelde heel veel over Kangaroo Island. Als eerste reden we naar het Emu Ridge Eucalyptusolie- distilleerderij. Daar zagen we het proces van het maken van olie, van de eucalyptus plant in zijn werk gaat en wat ze er allemaal van gemaakt kan worden zoals zeep, snoepjes, zalfjes,... en nog veel meer.
We vervolgde onze weg naar Vivonne Bay. Daar zijn we gaan lunchen, maar omdat we snel waren en een kleine groep hebben, ging de chauffeur ook nog even langs het strand.
De lunch was goed! Tijdens het eten raakte ik in gesprek met mensen uit Australië, een oudere dame met dochter en kleinzoon. Ze waren erg benieuwd naar onze reis.
Na het eten kwam de chauffeur speciaal naar ons toe!
Hij vroeg of we wel eens een koala in het wild hadden gezien. Ik heb überhaupt nog nooit een koala gezien! We moesten hem maar volgen! Buiten aangekomen zat er een koala hoog in een eucalyptus boom. En met de rug,naar moeder toe gekeerd, zat er een baby koala. Toen wij foto's aan het nemen waren, draaide het jong zich om en kroop veilig bij zijn moeder op de rug en klamde zich goed vast. Wat was het prachtig, om dat van dichtbij te mogen aanschouwen. Daniël vertelde dat het heel uniek is, om hier een koala met jong te zien. Hebben wij even mazzel! Het leverde weer prachtige foto's op!
We moesten weer verder want het programma is erg druk. We reden naar Australian Birds of prey. Het was een hele mooie vogel show. We zagen o.a. een gier, valk, witte uil die op je schoot kwam zitten,.... Zelf heb ik ook een Laughing Kookaburrah vast gehad, natuurlijk moest ik wel een lederen handschoen. Dit is een vogel die alleen in Australië voorkomt.
Toen de show afgelopen was gingen we door naar seal bay. Het krioelde van de Australisch zeeleeuwen. We konden ze van vrij dichtbij bekijken. En er waren zelfs jonge die wachtte tot hun moeder terug kwamen uit het water, om jong te voederen. Dat is eens in de drie dagen. Het was fris op het strand, maar het is o zo mooi om de taferelen van de zeeleeuwen te zien.
We vervolgeden ons weg naar het Parndane Wildpark.
Daar zagen we een heleboel kangaroos, wallaby's, koala's, vogels, woembas. Te veel om op te noemen! Er waren kangoos bij die een jong in hun buidel hadden en zelfs albino kangaroos waren er.
Maar door het park lopende, mochten we de kangaroos voeren. Soms kwamen ze met z'n drieën van mijn hand eten en met hun klauwtjes hingen ze aan mijn hand. Je kon ze gewoon aaien de Kangaroos, koala's. Op het eind heb ik een baby wallaby's vast gehad. Jowi van zaven weken oud. De wallaby zat in een theemuts om goed warm gehouden te worden.
O, wat een geweldige dag!
Voor we naar het hotel gingen maakte we onze laatste stop bij Island Pure Sheep Dairy een schapenfarm.
Daar zagen we hoe de schapen gemolken werden en later op film, werd er uitleg gegeven van hoe de producten gemaakt werden, zoals verschillende soorten yoghurts en kaas. We mochten de producten proeven. De pittige kaas was heerlijk en honing yoghurt smaakte heerlijk fris.
Nu was het tijd om naar ons hotel gebracht te worden. We overnachten in het plaatsje Kingscote in Aurora Ozone Hotel.
Nadat we onze spullen op de kamer hadden gebracht, besloten we naar de pier te gaan, daar zouden pinguïns zitten. Helaas waren er geen er geen pinguïns, maar er zaten wel een aantal pelikanen. Die we mooi op de foto konden zetten!
Het is een lange dag geweest dus gingen we een hapje eten. Veel trek hadden we niet. Op de kamer gelijk gaan douchen en de foto's op de computer gezet en mijn reisverslag geschreven.
Rond 22.00 was het toch tijd om het licht uit te doen!
Wat een een prachtige mooie dag heb ik meegemaakt. Het is te veel voor woorden, dus moeilijk allemaal te omschrijven. Ik sla het allemaal op, op mijn eigen harde schijf.
Morgen wordt het weer een drukke dag!

Zaterdag 14 januari

Vandaag begint onze trip op Kangaroo Island pas om 8.50.
Het was rustig uit bed komen.Het ontbijt was uitbreid en was inclucief.
Daniël kwam met de bus voorrijden en we gingen op weg naar Clifford's Honey farm.
De imker liet ons zien hoe het allemaal in zijn werk gaat het verkrijgen van honing en andere producten die er van gemaakt zijn. Het was heel erg interessant!
We zagen ook een honingkamer met daarin vele bijen en natuurlijk de koningin. In het winkeltje kon je allerlei souvenirs kopen en de honing soorten proeven.
We vervolgeden onze weg naar Kelly Hill Caves. We gingen de grotten in via een lange trap naar beneden. Er waren hele mooie kalksteen formaties te zien. Het kalksteen had zelfs allerlei kleuren.
Ondertussen was het weer tijd geworden om te lunchen, dat deden we in het Kangaroo Island Wilderness retreat. Ze hadden hamburgers klaargemaakt op de bbq en je mocht zelf je broodje verder klaarmaken. Met salades en kaas,....
Na de lunch zijn we verder gereden door het Flinders Chase National Park. Een heel mooi natuurgebied met vergezichten en kustgebieden. Daar hebben we later die dag souvenirs gekocht. Bij de merkwaardige rotsen, Remarkable Rock. Aan de kust staan een verzameling granieten rotsen , die gevormd zijn door weersomstandigheden. Het was geweldig om er langs en onderdoor, die keien te gaan.
Het was winderige dag dus moest je uit kijken dat je niet van dei rotsen zou af waaien. Ha,ha,ha.
Na een half uur rondgelopen te hebben en vele foto's gemaakt te hebben zijn we verder gegaan naar Cape de Couedic Lighthouse
Dit is een oude vuurtoren uit 1906 wat verhuurd word aan vakantiegangers. Vanaf daar zijn we langs de kustlijn via trappen naar beneden gelopen. Beneden op de rotsen is de broedplaats voor een kolonie, Nieuw-Zeelandse pelsrobben. Je zag ze luieren vechten en zwemmen in de zee. Admirals Arch.
We hebben vandaag weer heel veel Kangaroos gezien in het wild.
We zitten nu helemaal aan het einde van kangaroo Island, het eiland wat 155 km lang is en 55 km breed. Het werd tijd om weer richting de ferry te rijden. Maar eerst gaan we nog naar Kingscote. Daar kunnen we zien hoe de vele pelikanen dagelijks worden gevoerd door een en de zelfde man. Er waren wel meer dan 50 pelikanen. Massaal kwamen de pelikanen op de verse vis af. Er was speciaal voor de toeristen een show van gemaakt. Het was heel leuk om te zien.
Kingscote is ook de hoofdstad van Kangaroo Island.
Na de vele mooie indrukken van de afgelopen dagen, komt nu een einde. We rijden terug naar Penneshaw. In het haven dorpje nog even gegeten, fish and chips.
Daniël brengt ons verder naar de Ferry, die iets voor half acht vertrekt naar Cape Jervis. In drie kwartier zijn we aan de overkant. Daar staat al weer een andere bus op ons te wachten, die ons verder naar het hotel brengt. Het is nog een rit van 2 uur. Dus komen we pas om 22.30 aan in het Rockford hotel in Adelaide.
Moe maar voldaan gaan we slapen en droom ik over alle kangaroos, koalas, zzzzzzz

Morgen pakken we de Ghan train naar Alice Springs.

Bedankt ook weer voor de lieve berichtjes. Een groet uit Aussie.
Ingrid XXX

• 14 Januari 2012 - 23:40

Joke:

Ik heb gisteren eens gekeken op de kaart waar je nu bent, je hebt al zoveel gedaan en gezien en je moet/wilt nog zo ver!!!
    In ieder geval nog veel plezier en ik hoop dat je nog veel prachtige foto's zult maken om ons een beetje te laten meegenieten.

groetjes,
    Joke

• 15 Januari 2012 - 05:23

Joan Wisse:

Hoi Ingrid,heb met plezier je verslag gelezen! Alles goed met je en je reisgenoten?Je maakt dat ik/wij er ook steeds meer zin in krijgen om dit alles ook te beleven.Heel veel plezier nog verder en ik hou je in de gaten!!groeten van Joan;by the way doe dit via het werk omdat ik in de nacht zit,haha!

• 15 Januari 2012 - 07:09

Nicole:

Wat een druk programma hebben jullie.Maar natuurlijk ook zoveel dat je wilt zien.
    Lijkt me geweldig om dit soort dieren in het echt te kunnen bekijken.
    Je maakt trouwens prachtige scherpe foto's!
    Veel plezier nog :-)

Groetjes Nicole

• 16 Januari 2012 - 12:41

Mariska:

Jeetje weer 3 verslagen erbij! Wat gaat dat snel. Jullie beleven veel mooie en leuke dingen. Geniet ervan en blijf foto's maken he. Echt leuk om mee te genieten met je!

Probeer iedere week een keer te kijken hoor.

Groetjes Maris.

• 16 Januari 2012 - 23:10

Joan :

Hoi Ingrid,zijn jullie nu in Alice Springs aangekomen of ben ik nu al te optimistisch!~Heb de rest van je verslagen inmiddels ook gelezen,leuk hoor én vermoeiend! Hoop eerdaags weer iets te lezen over je indrukken van Uluru.Lijkt mij bijzondere plaats,ook al lijkt het maar een roetige bult in het landschap,haha!Veel plezier jullie 3 tjes,groeten Joan

• 17 Januari 2012 - 17:17

Bianca:

Het is wel leuk dat je elke dag een verslag schrijft waar je ben en wat je doet heel de dag.
    Het zijn echt leuke en mooie fotos en zeker die in dat thee mutsje.
    Nou veel plezier verder en geniet er nog lekker van laat ons het maar druk hebben in terweel.

Groetjes Bianca