Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Ingrid Griek - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sydney

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ingrid

30 December 2011 | Australië, Sydney

Het vervolg van 27 december

Rond 16.00 kwamen Miranda, Rien, Anne en Mieke mij ophalen en konden we naar Schiphol vertrekken. Daar kwamen we om 17.45 aan en troffen Hans en Henny daar al aan. Zij waren gebracht door de broer van Henny, maar die was al weer naar huis gegaan.
Het inchecken via de computer was Hans thuis niet gelukt, dus moesten we dit nog op Schiphol doen. Het duurde allemaal erg lang!
We zijn daarna nog met z'n allen wat gaan eten en drinken bij La Place.
Daarna kwam het afscheid en gingen Miranda, Rien, Anne en Mieke huiswaarts en wij langs de douane.
Zo liepen we nog een poosje langs de tax free shops voor we naar de gate konden.
Bij de gate ging alles erg snel en moesten we door de body scan. Na boarding vertrok het vliegtuig van de KLM volgens planning om 20.50 richting Kuala Lumpur.
Het was weer een Boeing 777-400 een groot vliegtuig met in de hoofdsteunen een eigen tv scherm. Daar heb ik dan ook veel gebruik van gemaakt tijdens de vlucht. Ik heb een aantal films bekeken en wat spelletjes gedaan. Natuurlijk ook geprobeerd om te slapen,maar het was niet meer dan met de ogen dicht zitten.

Woensdag 28 december

In Kuala Lumpur aangekomen moesten we opnieuw inchecken voor de volgende vlucht naar Sydney. Onze grote bagage gaat gelijk door. Het was er erg druk, dus het duurde even voor we aan de beurt waren. Gelukkig hebben we alle tijd. Want we moeten ons zes uur lang vermaken op het vliegveld van Kuala Lumpur.
Rond de klok van 18.00 kregen we toch wel trek en zijn we naar mijn vaste eettentje gegaan. Daar weer een overheerlijke Chicken Noodles soep gegeten, wat was die weer smaakvol en lekker.
Na nog wat tax free shops bekeken te hebben, zijn we bij de gate gaan zitten om gewoon te relaxen.
Rond de klok van 22.10 was het eindelijk weer boarding, voor onze verdere vlucht naar Sydney met Malaysia Airlines. Gelukkig zonder vertragingen!

Donderdag 29 december

De vlucht verliep verder normaal met Malaysia Airlines. En de verzorging was weer goed. Natuurlijk was het weer een lange vliegtijd maar met wat filmpjes bekijken, spelletjes doen en wat slapen kom je er wel.
Onderweg moesten we ook een kaart invullen om Australië binnen te komen.
Ik gaf duidelijk aan medicatie bij me te hebben.
Eindelijk aangekomen in Sydney (New South Wales)
Op het vliegveld moesten we elke keer ons kaartje laten zien en er werd natuurlijk een extra aantekening op mijn kaart gemaakt vanwege de medicatie. Uiteindelijk deden ze helemaal niet moeilijk, de bagage werd alleen maar gescand en we konden zo doorlopen.
Komt natuurlijk door mijn eerlijkheid, haha. Is Border security toch niet zo streng als men denkt!
Vanaf het vliegveld namen we een taxi naar het Bounce hotel, onze hostel. Helaas was het nog veel te vroeg om intrek te nemen in onze kamer. Want we konden pas om 14.00 de kamer op. Gelukkig konden we onze grote bagage in bewaring geven.
O, wat heb ik dikke pijnlijke voeten van het vocht door het vliegen!
Bij een barretje gingen we wat drinken en vervolgens de omgeving van het hostel verkennen. In het park hebben we een hapje gegeten.
Terug bij de hostel kregen we onze sleutel kaart en konden we naar onze kamer.
De geur was er niet echt optimaal er hing daar een behoorlijke zweetlucht.
Al gauw blijkt dat wij aan onze tweede jeugd zijn begonnen! We zitten tussen de hele jonge broekies en we hebben een gemengde kamer van 8 personen. Maar het is wel gezellig!!
Er staan 4 stapelbedden! Voor ieder bed is er een afsluitbare bagage kast.
Na het opmaken van de bedden zijn we op stap gegaan met de gratis 555 bus.
Natuurlijk zijn we gelijk naar de Harbour Bridge en het Opera House gegaan. Dat aan de kade ligt.
Henny had van een collega gehoord, dat je op New Years Eve met boten rond kan varen en een geweldig uitzicht hebt over het vuurwerk, dat van de Harbour Bridge wordt afgestoken.
Vele kraampjes die ermee adverteren hebben we bezocht. De ene had de prijs nog hoger dan de ander. Van 400 tot l000 Australische dollars
Wij hebben uiteindelijk voor 400 dollar de MV Mulgi boot kunnen regelen. De prijs is behoorlijk, maar je hebt wel het mooiste uitzicht over het allermooiste vuurwerk. Het eten en drinken is allemaal inclusief.
Onze New Years Eve Cruise is geregeld!!!
Geheel in ons nopjes liepen we verder de kade af. Met een geweldig uitzicht over het water en op de Harbour Bridge en het Opera House.
Door het park zijn we terug naar onze hostel gelopen.
Vanavond doen we erg makkelijk met het eten. We hebben een afhaal pizza gehaald, die we eten in de gemeenschappelijke ruimte van de hostel. Bij de keuken en lounge gedeelte gelegen.
Het was er heel erg druk met jonge lui. Ik voelde me gelijk weer een stuk jonger, Hahahaha
Na een heerlijke warme douche was het tijd om na zo'n lange reis, onder de wol te kruipen.

Vrijdag 30 december

Na toch wel een nacht van veel wakker liggen, door toedoen van mede kamergenoten. Die laat in de nacht thuis kwamen en veel herrie maakten. Kwam ik ligt gebroken uit bed.
Omdat het inmiddels al 9.30 was geweest en het ontbijt in de hostel al klaar was, zijn we bij een winkeltje dicht bij de hostel wat gaan halen.
Nu dan zijn we lopend naar het bus station gelopen,om daar de City sightseeing bus te pakken. Dit is een Engelse dubbeldekker bus met open dak. Een cabrio! De ticket die we kochten was 24 uur geldig en was voor twee bus routes geldig. De ene bus ging naar Bondi Beach.
De bus door kruiste de stad en ging langs de kust rijden, bij Bondi Beach stapte we uit en hadden we geweldig uitzicht over de ruwe zee en strand, onder het genot van een heerlijk ijsje. Wat was het genieten! Zwemkleding hadden we niet bij,omdat we iets van Sydney en omgeving wilden zien. Ook moeten we flink acclimatiseren.
Langs de boulevard lopen was heel erg aangenaam en gezellig. Er waren volop winkeltjes en eettentjes.
Met de City sightseeing bus kan je overal waar je maar wilt in en uit stappen en genieten van de prachtige dingen van de stad en omgeving.Daar maakten we dan ook gebruik van. Later deden we de tocht door de stad. Wat een geweldige mooie stad is Sydney.We stapte uit bij een heel leuk straatje met barretjes en souvenirs winkels.. Natuurlijk konden we het niet laten om een kijkje te nemen tussen alle leuke spulletjes.
Toen was het inmiddels toch al weer een uur om 17.00 en kregen we zin in een lekker koud biertje. We raakten in gesprek met een Australisch echtpaar die aan de Cold Coast wonen. Ten zuiden van Brisbane. Stephen en Jane heette ze. Heel gezellig allemaal.
Zij vertelden over het vuurwerk, dat met nieuwjaar word afgestoken. Er gaat elk jaar wel voor honderden tonnen de lucht in en elk jaar komt er maar meer bij en het word steeds mooier en groter.
Ook waren zij benieuwd naar onze reis en tevens boden zij een slaapplaats aan als we bij hen in de buurt komen. We kregen gelijk hun kaartje met telefoonnummers. Daar gaan wij zeker gebruik van maken, kan ik je wel vertellen, als we daar in de buurt komen natuurlijk.
De temperatuur is vandaag geweldig, het is 26 graden, dus kortebroek weer.
Later nog naar de supermarkt geweest en in de buurt van de hostel een hapje gegeten.
Terug bij de hostel nog wat zitten internetten.
Ook vanavond was het op tijd douchen en naar bed.

Vanuit Australië wil ik iedereen bedanken voor de lieve reacties op mijn reisverslag en wens ik iedereen een heel gelukkig en knallend 2012.

Heel veel liefs Ingrid.

• 30 December 2011 - 10:07

Agnes En Peter:

Hallo Ingrid,

Fijn dat jullie gezond en wel in Australië zijn aangekomen. Het klinkt fantastisch, 26 graden. Stuur een beetje zonnestralen deze kant op. Veel plezier tijdens de jaarwisseling, geniet ervan maar wel voorzichtig zijn hoor.

lieve groetjes

• 30 December 2011 - 13:26

Joke:

Hallo Ingrid,

Dus je bent er, fijn hoor dat alles gelukkig door kon gaan zoals gepland!
    Ik heb me er nog wel zorgen om gemaakt stom he??
    Nu maar genieten dan, en dat in je korte broek, hier is het koud hoor, helder weer zo'n 4 graden.
    Geniet er nu maar van he??
    groetjes,
    Joke

• 30 December 2011 - 13:29

Nicole:

Wat heerlijk die temperatuur!
    Prachtige plaatjes....je zult je ogen wel uitkijken daar denk ik zomaar.
    Alvast een spetterend oudjaar en alle goeds voor 2012.

Liefs Nic

• 30 December 2011 - 20:51

Elly:

Hallo Ingrid.
    Zodus jullie zijn inmiddels al in Sydney aangekomen.
    Toen ik je berichtje las - heb ik gelijk je Moeder gebeld - en het haar door de telefoon voorgelezen.
    Je kunt je wel voorstellen dat ze blij was - dat jullie goed aangekomen waren. Ook de bijgevoegde foto's zijn prachtig.Het "Operahouse "en de Harbourbridge - vroeger the landmark van Sydney.Ik herinner me nog het gezegde : "In sight of the bridge - you knew you had made it "
    Ik verheug me al op je volgend verslagje,
    Groetjes, Elly
    P.S. En natuurlijk ook hartelijke groeten van je Moeder ( dat zou ik bijna vergeten )

• 31 December 2011 - 10:01

Bianca:

Hoi Ingrid

Ziet er wel schitterend uit het is hier niet zo lekker weer hoor maar dat ken je van ons kikkerlandje.
    Ik wens jou en de rest heeeeeeeeeeel veel plezier en een heel goed 2012 en dat we nog maar samen lang mogen samenwerken.

Groetjes van mij en joost.

• 31 December 2011 - 14:03

Rien,miranda.anne En:

Hoi vakantiegangers,

Als eerste wil ik jullie een fantastisch,mooi en vooral gezond 2012 toewensen.
    Maar zo te horen komt dat wel goed,nog een hele fijne vakantie.
    Groetjes rien miranda en the kids.

• 31 December 2011 - 14:09

Elly:

Hallo Ingrid.
    Hebben zojuist beelden van het 12 min. durende knallende oudejaarsvuurwerk van Sydney gezien.
    Prachtige beelden - met een wolkenloze hemel.
    Wat heel bijzonder dat jullie deze geweldige - meest spectaculaire nieuwjaarsviering ter wereld in levende lijve mogen beleven.
    Wij zitten nog aan de oudejaars borrel - maar jou wens ik alvast een Gelukkig Nieuwjaar ! ! !
    Groetjes,
    Elly

• 01 Januari 2012 - 12:43

Tante Irma En Oom Ad:

In de eerste plaats een heel gelukkig en gezond 2012. Wij hebben je verslag gelezen en wij zullen je nauwlettend blijven volgen. Wij hebben het vuurwerk nog gezien in Sydney. Lieve Ingrid een heerlijke vakantie gewenst.
    Oom Ad en Tante Irma

• 01 Januari 2012 - 19:14

Ingrid Joosse:

hoi Ingrid!

Leuk om je verslag te lezen; eindelijk in Australie...Dat moet geweldig zijn! Ik wens j een super goed nieuw jaar toe. Je bent het in elk geval goed begonnen! Op nu.nl heb ik het vuurwerkspektakel kunnen zien...dat moet adembenemend mooi en indrukwekkend zijn geweest!Nou, geniet van elke minuut!

Hartelijke groet,
    Ingrid Joosse.

• 02 Januari 2012 - 23:09

Marjolein Weststrate:

hoi ingrid de allerbestewensen voor 2012,
    wat heerlijk daar gelukkig dat je veilig zijn aan gekomen, ik heb veel aan je gedacht gelukkig dat alles door kon gaan, je usb stickje kom wel na je vac, staat er op eindelijk!!!!!! meid geniet ervan ik denk aan je, ben jaloers op het schitterende weer!!!hier koud regen enz.. je heb het verdient hoor.
    je fotos zijn geweldig ik volg je hoor lijk net of ik ook vac, heb haha,,super veel plezier.
    gr je collega marjolein